راهنمای جامع پایگاه Web of Science

پایگاه Web of Science یکی از بزرگ ترین بانک های اطلاعاتی دنیا محسوب می شود که توسط تامسون رویترز بنا شده و طیف گسترده ای از رشته های مختلف را پوشش می دهد. توسط پایگاه Web of Science می توان به چکیده مقاله های بسیاری دسترسی داشت و یکی از مزایای این پایگاه معرفی تمام منابع مقاله ها است که ویژگی بسیار مفیدی به شمار می رود.

برای دسترسی به پایگاه Web of Science ابتدا باید وارد وب سایت ایران پیپر شوید. بعد از ورود به سایت ایران پیپر از قسمت دسترسی سریع روی پایگاه Web of Science کلیک می کنیم. اگر پیش از عضو سایت شده اید و نام کاربری و رمز ورود دارید وارد سایت شوید و در غیر این صورت روی گزینه عضویت کلیک کنید و اقدام به عضو شدن کنید.

بعد از عضویت و ورود شما به قسمت دسترسی سریع مربوط به پایگاه Web of Scienceشما دو لینک سرور یک و سرور دو مشاهده خواهید کرد. ایران پیپر به منظور دسترسی مطمئن و دائم کاربران عزیز به پایگاه Web of Science اقدام به تهیه دو سرور کرده و شما می توانید به دلخواه از هر کدام وارد شوید.

پس از وارد شدن به پایگاه Web of Science در قسمت نوار عنوان سایت آدرس http://apps.webofknowledge.com را مشاهده خواهید کرد که این به معنی ورود به سایت اصلی پایگاه Web of Science است.

اولین گزینه ای که پیش روی شما قرار دارد Select a database است که به صورت پیشفرض روی All Database تنظیم شده و اگر می خواهید جستجوی خود را از بین پایگاه داده خاصی انجام دهید می توانید پایگاه داده مورد نظر را انتخاب کنید و در غیر این صورت از گزینه پیش فرض که تمام پایگاه داده ها را پوشش می دهد استفاده کنید.

در قسمت جستجو سه عنوان وجود دارد که شما می توانید به سه شکل مختلف اقدام به جستجو فایل مورد نظر کنید.

Basic search: از این قسمت می توانید جستجوی مقاله مور نظر را بر اساس عنوان یا نام نویسنده انجام دهید. کافی است عنوان مورد نظر را در کادر وارد کنید و روی گزینه سرچ کلیک کنید.

Cited Reference Search: از طریق این قسمت می توانید به مقاله هایی را پیدا کنید که به موضوع و یا نویسنده خاصی اشاره کرده اند.

Advance Search: این قسمت جستجوی پیشرفته پایگاه Web of Science بوده و شما می توانید به صورت پیشرفته و دقیق مقاله خود را پیدا کند. نکته مهم این قسمت استفاده از تگ های منطقی مانند not،orوAnd است که می توانید با توجه به مثالی که به صورت پیش فرض نشان داده شده جستجوی خود را تا حد بسیار زیادی دقیق کنید.

به خاطر داشته باشید که در پایین سایت قسمتی برای تنظیمات بیشتر وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. مثلاً شما می توانید با انتخاب یک سال فقط مقاله های انتشار یافته در آن سال را مشاهده کنید و یا با انتخاب یک بازه زمانی مقاله های مشخص مربوط به بازه زمانی مورد نظر را ببینید.

لازم به ذکر است که پایگاه Web of Science در حال حاضر با سه زبان انگلیسی، کره ای و روسی فعالیت می کند و شما می توانید از بین این سه زبان یکی را انتخاب کنید.

چگونه به پایگاه Web of Science دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به پایگاه Web of Science از طریق سامانه ایران پیپر، ابتدا روی تب دسترسی های مستقیم کلیک کنید. سپس در کادر جستجوی دیتابیس، web of science را تایپ کرده و در انتها روی سرور 1 یا سرور 2 کلیک کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای جامع پایگاه Web of Science;

دیدگاهتان را بنویسید