آموزش مقاله نویسی : ارکان و کلیات مقاله نویسی

اگرچه آزمایش های علمی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد ، اما در صورت به اشتراک گذاشتن نتایج با دیگران ، این آزمایشات برای جامعه علمی مفید خواهد بود. یک مقاله تحقیقی روشی برای تبادل اطلاعات و آگاه سازی دیگران درباره نتایج تحقیق است. مقاله راهی برای جزئیات بخشیدن به داده هایی است که شما از طریق تحقیق جمع آوری کرده اید. شما می توانید نظر خود را در مورد تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های به دست آمده از طریق یک مقاله علمی به اشتراک بگذارید. مقالات پرطرفدارتر مانند مقالات isi در این نقش بهتر عمل می کنند.

مراحل مقاله نویسی برای یک مقاله علمی دارای الگوها و استانداردهای خاصی است که با سایر نوشته های علمی و غیر علمی متفاوت است. تسلط به زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط مناسب ضروری است تا گزارشات تحقیق با زبانی بدون ابهام و ساده با دیگران به اشتراک گذاشته شود. مقالات علمی باید به زبانی بسیار ساده ، واضح و مختصر نوشته شوند تا خوانندگان با سابقه علمی و تحقیقاتی مشابه نویسنده بتوانند به راحتی کار و نحوه انجام آزمایشات را درک کنند. آنها ممکن است بخواهند نتایج را بازیابی کنند یا تحقیقات را گسترش دهند.

مراحل مقاله نویسی برای یک مقاله علمی دارای الگوها و استانداردهای خاصی است که با سایر نوشته های علمی و غیر علمی متفاوت است.

آموزش مقاله نویسی
آموزش مقاله نویسی

مراحل نوشتن مقاله و نحوه مقاله نویسی

اگرچه ممکن است مجلات علمی مختلف الگو و قالبی خاص برای مقاله نویسی داشته باشند ، یک قالب نوشتاری مقاله مشترک که برای بیشتر ژورنال ها قابل استفاده است را می توان به شرح زیر تعریف کرد:
• موضوع
• چکیده
• مقدمه
• روش تحقیق
• نتایج
• بحث و تحلیل
• نتیجه گیری
• منابع

موضوع

در فرآیند مقاله نویسی ، هر مقاله علمی باید دارای عنوان مناسب باشد که تحقیق انجام شده در متن مقاله را به درستی توصیف کند. عنوان مقاله باید به گونه ای انتخاب شود که خواننده با دیدن عنوان مقاله ، اقدامات کلی انجام شده و دغدغه اصلی تحقیق را درک کرده و برای ارائه اثر نیازی به خواندن کل مقاله نداشته باشد. به عنوان مثال ، عنوان “تأثیر نور و دمای هوا بر رشد جمعیت باکتری ها” عنوان خوبی است.

می توانید از کلمات کلیدی خود برای انتخاب نام مناسب مقاله خود استفاده کنید. چند کلمه کلیدی (مانند سه کلمه کلیدی) را انتخاب کنید و آنها را در سایت های معتبر با مقالاتی مانند Scopus یا Sciencedirect جستجو کنید. با این جستجو می توانید عناوین مقاله های مرتبط را مشاهده کرده و از آنها برای عنوان مقاله خود کمک بگیرید. به عنوان مثال ، ما می خواهیم عنوانی برای مقاله خود بنویسیم که از کلمات کلیدی Laser Welding ، Mechanical Strength و Microstructure استفاده می کند. در اینجا سه ​​کلمه کلیدی برای جستجوی در Scopus وجود دارد:

همانطور که از نام چنین مقالاتی مشخص است ، شما می توانید از نوع روند کار و همچنین از مطالب استفاده شده در عنوان مقاله استفاده کرده و بدین ترتیب به عنوان مناسبی برای مقاله خود برسید. همچنین از کلماتی مانند Performance یا Properties استفاده کنید. بدین طریق عنوان مناسب مقاله ایجاد می شود.

چکیده

در قسمت چکیده ، خلاصه کل مقاله به روشی ساده آورده شده است. چکیده چیزی بیش از خلاصه یک مقاله است. چکیده رونویسی کل متن برای کسانی که متن را قبلاً خوانده اند با جملات کوتاه تر است ، در حالی که این خلاصه ای کوتاه از گزارش های تحقیق است که برای افرادی که متن را نخوانده اند و قصد تصمیم گیری در مورد ادامه آن را دارند مناسب است. خواندن. با این حال ، چکیده نمی تواند جایگزین خوبی برای کل متن اصلی باشد.

چکیده مقاله باید شامل حدود 250 کلمه باشد که شامل اهداف تحقیق ، مطالب عمومی ، روش تحقیق ، نتایج خلاصه و نتیجه گیری نهایی می باشد. چکیده نباید علاوه بر متن اصلی مطالعه حاوی اطلاعات دیگری باشد. می توانید چندین مقاله مشابه پیدا کرده و از چکیده آنها الهام بگیرید.

الگوی نگارش چکیده

جمله اول چکیده معمولا کلیت فرآیند اصلی است. مثلا عنوان مقاله
“Microstructure and mechanical properties of AerMet 100 ultra-high strength steel joints by laser welding”
می‌باشد که ترجمه آن می شود: “ریزساختار و خواص اتصالات جوشکاری لیزری فولاد فوق استحکام بالای AerMet 100” و جمله اول چکیده
“AerMet100 ultra-high strength steel plates with a thickness of 2 mm were welded using a CO2 laser welding system”
می‌باشد که ترجمه آن می‌شود: “ورق های فولادی فوق استحکام بالای AerMet100 به ضخامت 2 میلیمتر با استفاده از پرتو لیزر CO2 مورد جوشکاری قرار گرفتند”. البته این جمله را به صورت روان‌تر در فارسی می‌توان به شکل “در این پژوهش قطعات ورق فولاد فوق پر استحکام AerMet100 به ضخامت 2 میلیمتر مورد جوشکاری با استفاده از پرتو لیزر CO2 قرار گرفته‌اند” نوشت.
جمله دوم هم فرآیند‌های انجام شده برای رسیدن به نتیجه را بیان می‌کند، برای مقاله گفته شده جمله دوم چکیده به این شکل است:
“The influences of the welding process parameters on the morphology and microstructure of the welding joints were investigated, and the mechanical property of the welding joints was analyzed.”

ترجمه جمله دوم را هم می‌توان به این شکل نوشت: “تاثیر پارامترهای جوشکاری بر روی موفولوژی و ریزساختار اتصالات مورد بررسی قرار گرفته و خواص مکانیکی اتصالات حاصل آنایز گردیده است”
بعد از آن می‌توان روش را به شکل کامل‌تری بیان کرد و یا وارد نتایج شد، برای مقاله نمونه جمله سوم با نتایج شروع می‌شود:
“The experimental results showed that the fusion zone of welding joint mainly consisted of columnar grains and a fine dendrite substructure grew epitaxially from the matrix. With the other conditions remaining unchanged, a finer weld microstructure was along with the scanning speed increase.”.

ترجمه این جمله نیز به شرح زیر آغاز می شود: “نتایج آزمایشات نشان داد که… “

سپس ادامه نتایج و در نهایت نتیجه گیری به طور کلی بیان می شود.

یک روش آسان برای نوشتن چکیده انتخاب قسمتهای مهم هر قسمت از مطالعه و گنجاندن آنها در کلماتی است که به طور خلاصه کل مقاله را توصیف می کند.

ارکان مقاله نویسی
ارکان مقاله نویسی

مقدمه

قسمت مقدماتی فرآیند مقاله نویسی برای ارائه موضوع اصلی مورد تحقیق و انگیزه حل مسئله نوشته شده است. این بخش باید اطلاعات کافی در اختیار خواننده قرار دهد. آن را به گونه ای بیان کنید که خواننده از کار شما تعریف کند و مشتاق خواندن ادامه متن باشد. پاراگراف اول مقدمه معمولاً کاربرد روش یا مواد بکار رفته را توصیف می کند.
یک استراتژی مفید برای نوشتن این قسمت از فرایند مقاله نویسی ، شروع با مسئله و طرح کلی و رسیدن به موضوع مقاله است. با این حال ، این بخش نباید خیلی طولانی و گسترده باشد ، و هنگام نوشتن آن باید به این نکته توجه کنید که مخاطب متن شما شخصی با اطلاعات مشابه شما است. فقط نکات اصلی را ذکر کرده و نکته اصلی را سریع و بدون مقدمه نشان دهید.

مدل نوشتن مقدمه

برای شروع این بخش ، می توانید در مورد کاربرد فرآیند یا مواد استفاده شده در مطالعه صحبت کنید. به عنوان مثال ، با عباراتی مانند: “فولادهای آلیاژی با مقاومت بالا به طور گسترده ای در صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی و خودرو استفاده می شوند.” سپس می توانید به روش فرایند رجوع کنید ، به عنوان مثال: “یکی از مهمترین روشها برای اتصال دائمی این نوع آلیاژ استفاده از روشهای جوشکاری همجوشی و فرآیندهای جوشکاری دقیق ، از جمله جوشکاری لیزر است.” البته ، می توانید این جملات را به طور گسترده تری بگویید و یک پاراگراف به آن اختصاص دهید.

در پاراگراف بعدی می توانید تاریخچه تحقیق را وارد کنید. به عنوان مثال ، با عباراتی مانند: “جوشکاری لیزر برای اولین بار در سوئد اختراع شد و توسط …” در زیر ، به مراحل تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است ، مراجعه کنید و این جمله را به گونه ای بیان کنید که بر اهمیت کار شما تأکید کند.

سعی کنید چند لینک (به عنوان مثال 2-3) به مقالات موجود در مجله مورد نظر خود هم داشته باشید. این امر احساس مثبتی به سردبیر مجله می دهد و نشان می دهد که شما مقالات مجله را مرور کرده اید و مقاله خود را با آگاهی از مناسب بودن آن برای این مجله ارسال کرده اید. علاوه بر این، در صورت چاپ مقاله شما، این ارجاعات، ایمپکت فکتور مجله را بهبود می بخشد، به همین دلیل سردبیران به مقاله هایی که به رشد مجله آنها کمک می کنند ، علاقه مند هستند.

در بخش پیشینه تحقیق ، از رفرنس دهی مجتمع شده پرهیز کنید ، به عنوان مثال مرجع جمله نباید به صورت [6-1] باشد و منابع مجزا مانند [1] و حداکثر دو یا سه مورد مانند [2 ، 1] یا [3- 1] را امتحان کنید. . جمع شدن تعداد زیادی از مراجع این تصور را ایجاد می کند که شما فقط می خواهید تعداد مراجع را افزایش دهید ، بدون اینکه واقعاً مهم باشد ، و این باعث ایجاد دید منفی در ذهن قاضی می شود.

در پاراگراف آخر مقدمه ، یکپارچگی کار خود را نشان دهید و بدون اغراق ، اهمیت و نوآوری آن را توضیح دهید. این بخش احتمالاً توسط داوری که در زمینه علمی شما بسیار باتجربه و آگاه است ، خوانده می شود ، بنابراین اگر بیش از حد از کار خود تمجید کنید ، احتمال رد مقاله وجود دارد. همچنین ذکر صریح مطلب جدید خود بسیار مهم است. پاراگراف آخر مقدمه یکی از مهمترین قسمتهای هر مقاله است و قضات به آن توجه ویژه دارند.

کلیات مقاله نویسی
کلیات مقاله نویسی

روش تحقیق

این بخش زمان ، مکان و روش مطالعه را شرح می دهد. در این قسمت از فرآیند نوشتن مقاله ، محقق یک طرح تحقیقاتی ، تجهیزات لازم ، روشی برای جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج به مخاطبان ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، شما می توانید مواد مورد استفاده و ابعاد آنها را توصیف کنید. سپس می توانید دستگاه های مورد استفاده را ارائه دهید و سپس روند و روش کار را به طور دقیق و کامل شرح دهید.

نتایج

در این بخش ، نویسنده به کمک جداول ، تصاویر و نمودارهای نتایج به دست آمده از هر آزمایش به خواننده کمک می کند و توضیحی درباره اهمیت این نمودارها و تجزیه و تحلیل نتایج ارائه نمی دهد. این بخش معمولاً بیشترین تعداد صفحات مقاله را شامل می شود. بها دادن به این بخش به انتشار مقاله کمک می کند.

بحث و تحلیل

در این بخش نویسنده اطلاعات بیشتری در مورد نتایج به دست آمده ، همبستگی متغیرها و تفسیر آنها به خواننده ارائه می دهد. در این بخش ، نویسنده باید دلیل هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار یا نتایج تحقیقات قبلی را برای عموم توضیح دهد.

نتیجه

نتیجه گیری کلی باید هنگام نوشتن مطالعه در نظر گرفته شود. در این بخش ، نویسنده باید بتواند نتیجه کلی تحقیق ، اهمیت آن و تفسیر آن از نتایج بدست آمده را به خواننده متن ارائه دهد.

همچنین می توانید نتایج خود را پاراگراف به پاراگراف بنویسید. جمله اول این بخش معمولاً کل کار را معرفی می کند ، به عنوان مثال “در این آزمایش ، جوشکاری لیزر از فولاد با مقاومت بالا … با استفاده از روش … و انجام شد و از روش آزمون … استفاده برای بررسی مقاومت نمونه ها استفاده شد”.

منابع

در این بخش ، نویسنده باید لیستی از تمام منابعی را که هنگام نوشتن مقاله ذکر کرده آماده کند و در انتهای مقاله خود قرار دهد. استفاده از هرگونه داده ، تصویر ، نمودار و غیره از دیگر مقالات علمی ، بدون ذکر نام وی در فهرست منابع ، نوعی دزدی ادبی محسوب می شود.

از تعداد زیادی منبع جدید استفاده کنید (به عنوان مثال ، با سال انتشار از 2021). از آنجا که مرور سال منابع کاری آسان است ، بسیاری از قضات توجه ویژه ای به منابع دارند و بنابراین نو و تازه بودن کار را درک می کنند. اگر بیشتر منابع شما مربوط به قبل از سال 2015 باشد ، داور می بیند که این موضوع منسوخ شده و از نظر جامعه علمی کم ارزش است. همچنین تعداد اندک منابع (مثلاً کمتر از 10 منبع) این تصور را ایجاد می کند که محقق از زمینه علمی و تحقیقات انجام شده در این زمینه کاملاً آگاهی ندارد.

بنابراین سعی کنید از تعداد نسبتاً زیادی منبع (مثلاً حداقل 25) استفاده کنید و نیمی از آنها بالای 2015 و حداقل 7-8 مورد بالای 2020 هستند. اگر در این مقاله از کتاب استفاده شده است ، نسخه جدیدتر کتاب را رفرنس کنید. مقالات منتشر شده در زمینه خود را مرور کنید و رفرنس های معمول را در نظر بگیرید. برخی داوران هستند که حداقل تعداد رفرنس را در نظر دارند (به عنوان مثال 20) و به مقالاتی که تعداد مراجع آنها کمتر از این تعداد است توجه نمی کنند.

ترجمه مقاله | دانلود مقاله | دانلود کتاب ورزشی انگلیسی | خرید اکانت embase | ترجمه فارسی به انگلیسی | ترجمه فوری | ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت | ترجمه تخصصی | خرید اکانت uptodate | مقاله نویسی | دانلود کتاب عاشقانه خارجی | دانلود کتاب داستان انگلیسی | خرید کتاب آموزش هک | دانلود رمان صوتی | دانلود کتاب تاریخی انگلیسی | خرید کتاب الکترونیکی | خرید کتاب صوتی | خرید کتاب برنامه نویسی | خرید کتاب دیجیتال | کتاب خارجی روانشناسی | دانلود کتاب آشپزی خارجی | دانلود کتاب کامپیوتر زبان اصلی | دانلود کتاب رمان خارجی | پلورال سایت | دانلود کتاب زبان انگلیسی | جستجوی پتنت | بررسی سرقت ادبی | دانلود رایگان کتاب | بهترین سایت ترجمه | سایت لیندا | چکیده مقاله | خرید کتاب پزشکی | دانلود کتاب کودک خارجی | دانلود کتاب pdf | خرید کتاب پزشکی زبان اصلی | خرید کتاب کمیک اورجینال | دانلود کتاب دانشگاهی | کتاب لاتین | خرید کتاب زبان اصلی | خرید کتاب اورجینال پزشکی | درخواست کتاب | دانلود کتاب آنلاین | خرید کتاب اورجینال | خرید کتاب انگلیسی | خرید رمان انگلیسی اورجینال | دانلود کتاب از گوگل بوک | دانلود کتاب | سفارش کتاب از آمازون | خرید PDF کتاب‌ خارجی | دانلود کتاب از آمازون | نرم افزار گرامرلی | OnePetro | شرایط آزمون وکالت | شرایط تحصیل در ایتالیا | شرایط تحصیل رایگان در آلمان | بورسیه تحصیلی | شرایط تحصیل در آمریکا | شرایط تحصیل در اتریش | چاپ کتاب | مهاجرت به کانادا | ریسرچ ‏گیت | پروپوزال | انجام پایان نامه | انواع مقالات علمی | رزومه کاری | علم سنجی | پایگاه اطلاعات Journal Citation Reports | پایگاه اطلاعاتی JaypeeDigital | پایگاه وایلی | پایگاه IEEE | ترجمه مقاله تخصصی | کلینیکال کی | دانلود استاندارد | دانلود پایان نامه | ساینس دایرکت | گوگل اسکولار | اسکوپوس

17 دیدگاه دربارهٔ «آموزش مقاله نویسی : ارکان و کلیات مقاله نویسی;

  1. سلام ممنون از مطالب خوب تون اگر چند تا ژورنال خوب علمی پژوهشی هم اسمش رو ببرید در رشته های مختلف عالی میشه

    پاسخ
  2. سلام و وقت بخیر.بسیار متشکرم از مطلب کامل و کاربردی که منتشر کردید در همه دوران تحصیل کاربرد خواهد داشت.

    پاسخ
  3. سلام.
    خسته نباشید.
    من لیسانس خودم رو در رشته ی آموزش ابتدایی گرفتم ولی حدودا پنج سالی است که در زمینه ی علوم سیاسی و روابط بین الملل به صورت تخصصی مطالعه می کنم.
    با توجه به اینکه لیسانس بنده در رشته ی غیر مرتبط است، آیا می توانم در زمینه علوم سیاسی و روابط بین الملل مقاله بنویسم و در سمینارها شرکت کنم؟

    پاسخ
  4. سلام وقت بخیر
    من در حال نوشتن یک مقاله داخلی هستم و در این مقاله از مقالات isi هم استفاده کردم اما جملات مقالات خارجی صرفا ترجمه شده و به زبان خودم برگردونده نشده
    سوالم از شما این هست که این مسئله ایراد محسوب میشه با خیر؟(به خاطر قانون کپی)
    ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید