گوگل اسکولار (Google Scholar) چیست؟

چگونه تمام مقالات گوگل اسکولار را دانلود کنیم؟

همانطور که تصویر زیر مشخص شده است، بخشی از مقالات اسکولار به صورت رایگان و با کلیک بر روی گزینه PDF (روبروی هر مقاله) قابل دریافت است. ولی برای دانلود دیگر مقالات نیازمند دسترسی به پایگاه ناشر است. ایران پیپر امکان دانلود مقاله از تمامی پایگاه های علمی را فراهم کرده است.

دانلود رایگان مقالات گوگل اسکولار

برای اینکار، ابتدا بر روی عنوان مقاله کلیک کنید. به سایت ناشر منتقل خواهید شد. لینک مقاله در سایت ناشر را کپی کرده و در تب “لینک مقاله و doi” در صفحه اصلی سایت ایران پیپر، پیست کنید. ایران پیپر بصورت خودکار مقاله شما را دانلود کرده و لینک دانلود را در اختیار شما می گذارد.

نحوه دانلود مقالات گوگل اسکولار از طریق ایران پیپر

راهنمای کامل دانلود مقاله از سایت ایران پیپر را در لینک زیر مطالعه کنید:

گوگل اسکولار چیست؟

گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری از مواقع برای یافتن مدارک علمی مرتبط با رشته تحصیلی و یا زمینه پژوهشی خود به مشکل برمی‌خورند و سعی می‌کنند تا بهترین منابع را پیدا کنند. گوگل اسکولار (scholar.google.com) یکی از ساده‌ترین راه‌های جستجو و دسترسی به مقالات علمی است. گوگل اسکالر رایج‌ترین موتور کاوش ویژه بسیاری از مدارک علمی مانند مقالات ژورنال‌ها و همایش‌ها، دانلود کتاب، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، چکیده‌ها، متون قضایی و حقوقی و منابع علمی دیگر است. در این مقاله، با گوگل اسکولار بیشتر آشنا خواهیم شد و به بررسی نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

راهنمای گوگل اسکولار

آیا گوگل اسکولار بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است؟

در مواقعی که بانک‌های اطلاعاتی استنادی اصلی یعنی وب آو ساینس و اسکوپوس و یا دیگر دیتابیس‌های تخصصی به دلایل مختلف از جمله هزینه بسیار زیاد دسترسی به آن‌ها در دسترس دانشجویان، اساتید و پژوهشگران نیستند، گوگل اسکولار به‌عنوان یک موتور سرچ رایگان و دارای جامعیت بسیار عالی نقطه آغاز مناسبی برای جستجوی منابع علمی می‌باشد. لازم به یادآوری است که هرچند گوگل اسکالر به منابع خیلی زیادی دسترسی دارد اما بااین‌وجود نمی‌توان آن را به‌عنوان بهترین موتور جستجوی مقالات علمی در نظر گرفت. بااین‌حال به علت رایگان بودن آن، بسیاری از محققان می‌توانند با داشتن اطلاعات کافی نسبت به نحوه کار و جستجوی دقیق در گوگل پژوهشگر، بسیاری از نیازهای پژوهشی خود را برطرف نمایند. در واقع گوگل پژوهشگر به شما کمک می‌کند که در بین دنیایی از تحقیقات دانشگاهی و سازمانی جستجو کرده و به اطلاعات مرتبط با فیلد کاری، پژوهشی و تحصیلی خود دست پیدا کنید.

تعداد مدارک تحت پوشش گوگل اسکولار

هرچند تاکنون، کمپانی گوگل گزارشی رسمی مبنی بر آمار دقیق منابع علمی قابل‌دسترس در گوگل اسکولار را عرضه نکرده اما بر اساس گزارش‌های غیررسمی، این موتور جستجو در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۶۰ میلیون مدرک علمی را در برمی‌گرفت. بیشترین منابعی که در این موتور جستجو وجود دارد شامل مقاله‌ها و کتاب‌های علمی است؛ هرچند در موارد اندکی برخی پایان‌نامه‌ها و گزارشات علمی نیز در دسترس هستند. منابع جستجو شونده از وبگاه‌های ناشران آکادمیک، دانشگاه‌ها، جوامع و انجمن‌های علمی، آرشیوها، مخازن سازمانی آنلاین، و دیگر سایت‌ها و دیتابیس‌های علمی پژوهشی می‌باشند. مدارک علمی موجود در زمینه‌های گوناگون دانشگاهی از فیزیک و پزشکی گرفته تا علوم کامپیوتر و اقتصاد در زمره جستجوی این ابزار رایگان قرار می‌گیرند.

ویژگی‌ها و امکانات گوگل اسکولار

• جستجو در بین همه منابع علمی
• جستجو مقالات بر اساس سال انتشار
• مشاهده رفرنس‌های مقالات و جستجو بر اساس آن‌ها
• مشاهده تعداد استنادات
• پیدا کردن ورژن مختلف مقاله در اینترنت
• یافتن فول تکست مدارک علمی در فضای وب
• ارائه ارجاع قالب‌بندی شده مقاله در قالب مختلف
• نمایش اطلاعات پژوهشگران و نویسندگان برتر
• یافتن آثار مرتبط، نقل‌قول‌ها و ارجاعات، نویسندگان و انتشارات
• آگاهی یافتن از جدیدترین پیشرفت‌های علمی در تمامی زمینه‌ها
• جستجوی ساده و پیشرفته
• ذخیره منابع بازیابی شده
• آلرت یا آگاهی‌رسانی
• اعتبارسنجی مقالات و نویسندگان
• بررسی خلاصه‌ای از وضعیت پژوهشی نویسندگان
• ایجاد پروفایل شخصی برای نویسندگان
• مشاهده مقالات خود اعم از فارسی و انگلیسی
• ردیابی استنادات به مقالات خود
• محاسبه H-Index بر اساس تعداد مقالات و استنادات و رسم نمودار مربوطه

پروفایل عمومی نویسندگان در گوگل اسکالر

از طریق ایجاد پروفایل عمومی امکان مشاهده مشخصات هر نویسنده در نتایج جستجوی گوگل اسکالر وجود دارد. رزومه علمی و آموزشی و همچنین همه پژوهش‌های آن نویسنده، همه به‌وسیله این صفحه شخصی قابل جستجو و مشاهده است. از همه مهم‌تر اینکه حتی اگر محققی چندین مقاله نوشته باشد و اسمش با نویسندگان دیگر مشابه باشد، باز هم به‌آسانی می‌توان اثرش را پیدا کرد. با استفاده از گوگل اسکولار، می‌توان مقالات مرتبط با هم را نیز به مطلب افزود. هنگامی‌که یک ارجاع جدید به اثر فرد در وب صورت گیرد، شمار ارجاعات به آن مقاله به‌صورت اتوماتیک آپدیت می‌شود.

با در اختیار داشتن این پروفایل عمومی در گوگل اسکولار، «مقالات منتشرشده توسط پژوهشگر»، «تعداد استنادهای دریافتی هر پژوهشگر به تفکیک سال‌های مختلف و هر یک از مقالات»، «شاخص‌های h-index و i10-index پژوهشگر»، «همکاران پژوهشی پژوهشگر» قابل مشاهده بوده و امکان «دنبال کردن فعالیت‌های پژوهشگر» و همچنین «ایجاد کتابخانه شخصی» فراهم می‌گردد.

پروفایل عمومی نویسندگان در گوگل اسکولار

رتبه‌بندی مدارک در گوگل اسکالر

گوگل اسکولار مدارک علمی را بر اساس روشی که پژوهشگران جستجو می‌کنند، وزن علمی، مکان انتشار، نویسنده مدارک و همچنین میزان ارجاعات و استناداتی که به آن‌ها شده است رتبه‌بندی می‌کند. ایبوک رالی بهترین سایت خرید کتاب الکترونیکی از آمازون است.

ارجاعات گوگل اسکالر

ارجاعات و یا همان استنادات (Citation) گوگل اسکولار، راهی آسان در اختیار محققان قرار می‌دهد تا ارجاعاتی که به پژوهش‌های آن‌ها می‌شود را شناسایی نمایند. بدین‌صورت به‌آسانی می‌توان فهمید که چه کسانی به آثار علمی هر نویسنده ارجاع می‌دهند و با کمک نمودار ارجاعات، شاخص‌های مختلف ارجاع را محاسبه کرد. ایران پیپر بزرگترین سایت دانلود کتاب انگلیسی است.

شاخص‌های گوگل اسکالر

شاخص‌های گوگل اسکالر، راهی ساده برای پژوهشگران فراهم می‌کند تا به تأثیر مقالات و دیگر آثار علمی خود در جوامع علمی پی ببرند. نویسندگان با بررسی اینکه ناشرین به چه نوع مقالاتی ارجاع می‌دهند، بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند که آثار خود را برای انتشار به کدام‌یک از ناشرین بفرستند. شاخص‌های گوگل اسکولار در حال حاضر مقالات منتشرشده بین سال‌های 2013 تا 2017 را پوشش می‌دهد.

نکات جستجو در گوگل اسکالر

تنظیمات پیش‌فرض جستجو در گوگل اسکالر

• بزرگ و کوچک بودن حروف کلیدواژه‌های جستجو حساس نیست.
• کلیدواژه‌های جستجو با عملگر AND با یکدیگر ادغام می‌شوند.
• فول تکست منابع پژوهشی برای یافتن نتایج جستجو می‌شوند.

برخی از ترفندهای کاربردی جستجو در گوگل اسکولار

• درصورتی‌که از کاراکتر ~ بلافاصله قبل از کلیدواژه‌ها استفاده شود، جستجو به همراه کلمات مترادف انجام می‌شود.
• در صورت به‌کارگیری کاراکتر ” قبل و بعد از عبارت جستجو، منابعی که کل عبارت را شامل شوند نمایش داده می‌شوند.
• در صورت درج عبارت OR بین کلیدواژه‌های جستجو، منابعی که شامل حداقل یکی از کلمه‌ها باشد نمایش داده می‌شوند.
• استفاده از کاراکتر – بلافاصله قبل از کلمات جستجو، منابعی را که شامل عبارت مربوطه نشود را نشان می‌دهد (معادل عملگر NOT) و استفاده از کاراکتر + بلافاصله قبل از کلمات جستجو، منابعی را که شامل عبارت مربوطه شود را نشان می‌دهد (معادل عملگر NOT).

ترفندهای پیشرفته جستجو در گوگل اسکولار

• درج عبارت intitle: منابعی را که عبارت جستجو در عنوان آن آمده باشد را نشان خواهد داد.
• درج عبارت intext: منابعی را که عبارت جستجو در متن آن مدرک آمده باشد را نشان می‌دهد.
• درج عبارت allintitle: منابعی را که تمام عبارات جستجو در عنوان آن آمده باشند را نشان خواهد داد.
• درج عبارت allintext: منابعی را که تمام عبارات جستجو در متن آن مدرک آمده باشند را نشان می‌دهد.
• درج عبارت author: منابعی را که عبارت جستجو در نام نویسنده آن آمده باشد را نمایش می‌دهد.

آشنایی با فرمت خروجی جستجوها

در گوگل اسکولار، نتایج جستجو با فرمت‌ها و اشکال مختلفی قابل‌مشاهده هستند که برای مثال در شکل زیر دو نوع اصلی آن نشان داده شده است.

Type A نشان‌دهنده این است که مدرک موردنظر یک مقاله یا پایان‌نامه است که احتمالاً نسخه الکترونیکی از آن موجود است.

Type B که عبارت [Citation] قبل از نتیجه جستجو آمده است به معنی عدم دسترسی به منبع مربوطه به‌صورت الکترونیکی است. به‌طوری‌که فقط اطلاعات کتابشناختی آن مدرک در دسترس می‌باشد. همچنین مشاهده عبارت [Book] قبل از هر کدام از نتایج جستجو بیانگر این است که منبع مربوطه از نوع کتاب است.

راهنمای جستجوی گوگل اسکالر

به‌منظور آشنایی بیشتر با اجزای مختلف هر یک از خروجی‌ها، شکل زیر را مشاهده نمایید.

راهنمای جستجوی گوگل اسکولار

مطابق با شكل فوق، اجزای مختلف نتایج جستجو به شرح زیر است:
1: عنوان منبع پژوهشی
2: شامل چهار بخش (به ترتیب از چپ به راست) نام نویسنده (ها)، محل نشر (مجله/کتاب/ کنفرانس و …)، سال نشر، ناشر
3: چکیده‌ای از منبع
4: تعداد استنادات دریافتی منبع مربوطه که شاید بتوان این ویژگی را مهم‌ترین قابلیت گوگل پژوهشگر دانست که با کلیک بر روی این گزینه امکان مشاهده تمامی منابعی که منبع مربوطه را به‌عنوان مرجع استفاده نموده‌اند وجود دارد
5: منابع مرتبط با منبع مربوطه
6: نمایش ویرایش‌های مختلف از منبع مربوطه
7: درصورتی‌که تمایل به ارجاع به منبع وجود داشته باشد با کلیک بر روی این گزینه خروجی مربوطه نمایش داده می‌شود
8: امکان ذخیره منبع مربوطه را فراهم می‌نماید.

نمایش نتایج جدیدتر در صفحه نتایج جستجو

نتایج جستجو غالباً به ترتیب ارتباط با یکدیگر و نه به ترتیب تاریخ نمایش داده می‌شوند. برای یافتن مقالات جدیدتر می‌تواند روش‌های زیر را انجام داد.

نمایش نتایج جستجو در گوگل اسکالر

• از روی گزینه‌های سمت چپ صفحه نتایج جستجو بر روی گزینه “since year” کلیک کرده تا مقالات مربوط به یک بازه زمانی خاص نمایش داده شوند.
• با کلیک بر روی گزینه Sort by date می‌توان جدیدترین مقالات را یافت و نتایج جست‌وجو به ترتیب زمانی نمایش داده خواهد شد.
• اگر بر روی تصویر پاکت نامه کلیک کنید (Create Alert) نتایج جدید به‌صورت دوره‌ای به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

یافتن متن کامل مقاله توسط گوگل اسکالر

هنگام جستجو در گوگل اسکولار، در اغلب موارد چکیده و گاهی اوقات متن کامل مدارک به‌صورت رایگان در اختیار جستجوگران قرار می‌گیرد؛ اما مطالعه و دانلود متن کامل برخی دیگر از مقالات و مدارک نیاز به اشتراک شخصی یا سازمانی دارد. برای دانلود رایگان مقاله می توانید از ایران پیپر کمک بگیرید.

یافتن مقاله در گوگل اسکولار

چند روش زیر ممکن است مفید واقع شود.

• بر روی لینک Library در سمت راست صفحه نتایج جستجو کلیک کنید.
• بر روی لینک PDF در سمت راست نتایج جستجو کلیک کنید.
• بر روی All Versions در پایین نتیجه جستجو کلیک کنید و منابع جایگزین و دیگر را بررسی نمایید.
• بر روی Related Articles و یا Cited by در پایین صفحه جستجو کلیک کنید تا مقاله‌های مشابه را مشاهده نمایید.

آیا جستجوی مقالات فارسی از طریق گوگل اسکالر امکان‌پذیر است؟

باوجود اینکه نسخه فارسی گوگل اسکولار در لینک https://scholar.google.com/schhp?hl=fa در دسترس می‌باشد اما متأسفانه جستجوی مقالات فارسی در آن به‌خوبی صورت نمی‌پذیرد. بدین منظور پیشنهاد می‌شود درصورتی‌که قصد جستجوی مقالات و مدارک علمی فارسی را دارید مستقیماً از دیتابیس‌های داخلی استفاده کنید. برای دانلود رایگان مقالات sciencedirect و دانلود رایگان کتاب کلیک کنید.

گزینه‌های پیشرفته در گوگل اسکولار

Metrics: به اعلام رتبه و جایگاه نشریات بر اساس شاخص‌های h-index، h-core، h-median، h5-index، h5-core، h5-median در خلال سال‌های 2013 تا 2017 می‌پردازد.
Advanced search: ابزارهای جستجوی پیشرفته نظیر «تعیین محل جستجو (عنوان / تمام متن)»، «جستجو در نام نویسندگان»، «جستجو در عنوان مجله» و «بازه زمانی جستجو» را در اختیار قرار می‌دهد.
Settings: تنظیمات پیشرفته گوگل اسکولار را شامل می شود.

ترجمه مقاله | دانلود مقاله | دانلود کتاب ورزشی انگلیسی | خرید اکانت embase | ترجمه فارسی به انگلیسی | ترجمه فوری | ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت | ترجمه تخصصی | خرید اکانت uptodate | مقاله نویسی | دانلود کتاب عاشقانه خارجی | دانلود کتاب داستان انگلیسی | خرید کتاب آموزش هک | دانلود رمان صوتی | دانلود کتاب تاریخی انگلیسی | خرید کتاب الکترونیکی | خرید کتاب صوتی | خرید کتاب برنامه نویسی | خرید کتاب دیجیتال | کتاب خارجی روانشناسی | دانلود کتاب آشپزی خارجی | دانلود کتاب کامپیوتر زبان اصلی | دانلود کتاب رمان خارجی | پلورال سایت | دانلود کتاب زبان انگلیسی | جستجوی پتنت | بررسی سرقت ادبی | دانلود رایگان کتاب | بهترین سایت ترجمه | سایت لیندا | چکیده مقاله | خرید کتاب پزشکی | دانلود کتاب کودک خارجی | دانلود کتاب pdf | خرید کتاب پزشکی زبان اصلی | خرید کتاب کمیک اورجینال | دانلود کتاب دانشگاهی | کتاب لاتین | خرید کتاب زبان اصلی | خرید کتاب اورجینال پزشکی | درخواست کتاب | دانلود کتاب آنلاین | خرید کتاب اورجینال | خرید کتاب انگلیسی | خرید رمان انگلیسی اورجینال | دانلود کتاب از گوگل بوک | دانلود کتاب | سفارش کتاب از آمازون | خرید PDF کتاب‌ خارجی | دانلود کتاب از آمازون | نرم افزار گرامرلی | OnePetro | شرایط آزمون وکالت | شرایط تحصیل در ایتالیا | شرایط تحصیل رایگان در آلمان | بورسیه تحصیلی | شرایط تحصیل در آمریکا | شرایط تحصیل در اتریش | چاپ کتاب | مهاجرت به کانادا | ریسرچ ‏گیت | پروپوزال | انجام پایان نامه | انواع مقالات علمی | رزومه کاری | علم سنجی | پایگاه اطلاعات Journal Citation Reports | پایگاه اطلاعاتی JaypeeDigital | پایگاه وایلی | پایگاه IEEE | ترجمه مقاله تخصصی | کلینیکال کی | دانلود استاندارد | دانلود پایان نامه | ساینس دایرکت | گوگل اسکولار | اسکوپوس

68 دیدگاه دربارهٔ «گوگل اسکولار (Google Scholar) چیست؟;

  1. با سلام
    یک سوال داشتم.
    یک مقاله خاص از یک نویسنده خاص را در گوگل اسکولار، در نظر بگیرید.
    میخواهم در آینده، اگر کسی به این مقاله ارجاع داد، از طریق ایمیل مطلع شوم.
    چگونه باید Alert را تنظیم کنم، تا ایمیل citation را دریافت کنم.
    (در نظر داشته باشید که من، نویسنده آن مقاله نیستم.)
    با تشکر

    پاسخ
  2. سلام
    من صفحه شخصی خودم را در گوگل اسکولار ایجاد کردم. تیک گزینه make my profile public را هم زدم. اما وقتی مقاله ام یا اسم خودم را سرچ می کنم ، صفحه شخصی خودم را نشون نمیده؟!!!

    پاسخ
  3. گوگل اسکولار چیست؟ اگر به دنبال مقاله‌ای خاص می‌گردید به شما گوگل اسکولار را پیشنهاد می‌کنیم. در گوگل اسکولار شما می‌توانید مقاله‌های جدید و قدیمی را جستجو کنید. یافتن مقالات جدید انگلیسی … گوگل اسکولار چیست؟ – یونی لند گوگل اسکولار چیست؟

    پاسخ
  4. اگر Google Chrome خراب است، ناگهان ثابت می‌ماند یا اصلاً شروع به کار نمی‌کند، ممکن است یکی از این پیام‌ها را ببینید برطرف کردن مشکل Chrome درصورت خرابی یا باز نشدن – رایانه …

    پاسخ
  5. گوگل اسکالر (که با اشتباه گوگل اسکولار نیز تلفظ می‌شود) را می‌توان سریع‌ترین و آسان‌ترین روش جستجوی مقالات علمی دانست. این سرویس، خدمتی از جانب غول جستجوگر جهان یعنی گوگل است که به‌صورت … راهنمای استفاده از گوگل اسکالر – ترجمانو

    پاسخ
  6. پایگاه گوگل اسکولار یک پایگاه علمی است که در آن مقالات چاپ شده از مجلات مختلف نمایه می‌شوند و شما می‌توانید به چکیده بسیاری از مقالات و گهگاهی به متن اصلی مقاله اگر مجله اوپن اکسس بوده باشد دسترسی پیدا کنید. نحوه دسترسی به مقالات پر استناد برحسب رشته در گوگل اسکولار …

    پاسخ
  7. گوگل اسکولار مطالب بسیاری را با توجه به کلید واژه شما پیدا کرده و به شما نمایش می­ دهد. نکته مهمی که در نمایش این مطالب وجود دارد اینست که در انتهای هر نتیجه­ ی نمایش داده شده Cited by و Related Articles نوشته شده است که این دو بسیار … گوگل اسکولار چیست؟ آموزش کار با Google Scholar

    پاسخ
  8. گوگل اسکالر (به انگلیسی: Google Scholar) جستجوگری از شرکت گوگل است که امکان جستجوی واژه‌های کلیدی در مقاله‌ها، رساله‌های علمی و گزارش‌های فنی را فراهم می‌کند.. مواد موجود در رشته‌های مختلف دانشگاهی از پزشکی و فیزیک گرفته … گوگل اسکالر – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    پاسخ
  9. برخی از پایگاه های تحت پوشش دانلود رایگان مقاله. ابتدا مقاله مورد نظر خود را در پایگاه گوگل اسکولار Google Scholar، ساینس دایرکت یا یکی از پایگاه های زیر جستجو کنید، سپس لینک صفحه چکیده مقاله را بدست آورده و یا شناسه DOI مقاله … دانلود مقاله کاملا رایگان و نامحدود | پیپر دانلودر

    پاسخ
  10. گوگل اسکولار یه موتور جستجوی تخصصی شده برای جستجوی scholarly articles ه! عبارت scholarly article به مقاله‌ای گفته می‌شه که بر اساس پژوهش (research) نوشته شده باشه و در نشریه‌های دانشگاهی به چاپ رسیده! گوگل اسکولار چیه!؟ | دکترآباد

    پاسخ
  11. چگونه از گوگل‌ مپ برای مسیریابی استفاده کنیم؟ – Duration: 5:03. Tavaana2010 6,056 views. 5:03. The basics on a Speed square – Duration: 9:06. … ‫آموزش استفاده از گوگل اسکالر‬‎ – YouTube

    پاسخ
  12. گوگل اسکولار چیست؟ گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری از مواقع برای یافتن مدارک علمی مرتبط با رشته تحصیلی و یا زمینه پژوهشی خود به مشکل برمی‌خورند و … گوگل اسکولار: راهنمای کامل جستجو و دانلود مقاله از گوگل …

    پاسخ
  13. گوگل اسکولار یکی از ابزارهای علمی سایت گوگل است. گوگل در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و توانسته است دنیای دیجیتال را قبضه کند. خیلی وقت‌ها پیش آمده که یک بحث علمی را با استفاده از گوگل جستجو کرده ایم ولی چون که … صفر تا صد گوگل اسکالر | گوگل اسکولار به زبان فارسی …

    پاسخ
  14. گوگل اسکولار عمومی ترین موتور کاوش گوگل است، به‌طوری‌که روش ساده‌ای برای جستجو در متون علمی فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید رشته‌ها و منابع بسیاری از قبیل مقالات، پایان … کاربری گوگل اسکلار – سامانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد …

    پاسخ
  15. سرویس رایگان Google کلمات، عبارات و صفحه‌های وب را فوراً به زبان انگلیسی و بیش از ۱۰۰ زبان دیگر ترجمه می‌کند. مترجم Google

    پاسخ
  16. تنظیمات گوگل اسکولار شامل تعدادی تنظیمات پیش‌فرض است و اگر به موارد بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید با دستورالعمل‌هایی که در ادامه شرح می‌دهیم، آن‌ها را بدست بیاورید. تنظیمات گوگل اسکولار که به صورت پیش‌فرض … گوگل اسکولار چیست |گوگل اسکولار – پونه مدیا

    پاسخ
  17. گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر پر استفاده‌ترین موتور جستجو برای دسترسی به مقالات و منابع علمی مختلف است. به وسیله‌ی گوگل اسکولار به راحتی می‌توان مقالات متنوع را سرچ، دانلود و از آن استفاده کرد. آموزش کامل گوگل اسکولار + آموزش جستجو پیشرفته و دانلود …

    پاسخ
  18. آموزش استفاده از گوگل اسکالر آموزش استفاده از گوگل اسکالر، زمان چندانی نیاز ندارد می‌توان گفت با مطالعه همین مطلب و کمی کار با گوگل اسکالر یا همان گوگل اسکولار می‌توانید به خوبی از مزایای این موتور جستجو استفاده کنید. روش جستجو و دانلود گوگل اسکولار – دیجی جو

    پاسخ
  19. آموزش خدمات گوگل اسکولار : این بلاگ را درباره گوگل اسکولار و جستجوی مقالات و کتب علمی و ساخت اکانت شخصی گوگل اسکولار تهیه کرده ایم.. گوگل اسکولار یکی از کارآمدترین ابزارها در جستجوی مقالات علمی است. آموزش خدمات گوگل اسکولار – ارائه دهنده خدمات ارزی و بین المللی

    پاسخ
  20. گوگل اسکولار چیست؟ گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری… بیشتر بخوانید » کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت پیشگامان پردازش صفر و یک به شماره ثبت 2020 می باشد … گوگل اسکالر مقاله بایگانی – وبلاگ ایران پیپر

    پاسخ
  21. گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع و مقالات علمی و پژوهشی است. گوگل اسکولار آسان‌ترین روش برای تمامی افراد فعال در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی است. هر آنچه که باید در مورد گوگل اسکولار بدانید را … گوگل اسکولار چیست؟ کامل‌ترین آموزش استفاده از Google …

    پاسخ
  22. گوگل اسکولار چیست؟ گوگل اسکولار (Google Scholar) موتور جستجوی دانشگاهی رایگانی است که آن را می‌توان نسخه دانشگاهی گوگل در نظر گرفت.این موتور جستجو به جای اینکه همه اطلاعات ایندکس‌شده در وب را جستجو کند، مخزن‌های ناشرین … آموزش گوگل اسکولار ، راهنمای کامل تنظیمات گوگل اسکالر …

    پاسخ
  23. گوگل اسکولار نیز یک موتور جستجو همانند گوگل است روش­ های مختلفی برای پیدا کردن منابع تحقیقاتی وجود دارد، اما این بار گوگل کار را برای محققان کمی ساده ­تر کرده است. گوگل اسکولار چیست؟ آموزش کار با گوگل اسکولار

    پاسخ
  24. گوگل اسکالر خودش را چنین معرفی کرده است: گوگل اسکالر به شما کمک می‌کند که از یک جایی مناسب در میان جهانی از پژوهش‌های دانشگاهی و سازمانی به جست‌وجو بپردازید و به اطلاعات مرتبط با زمینه‌ی کاری خود دست یابید. گوگل اسکال� نحوه ثبت مقالات منتشر شده در پایگاههای علمی در کاوشگر …

    پاسخ
  25. گوگل اسکولار چیست؟ گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری… بیشتر بخوانید » کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت پیشگامان پردازش صفر و یک به شماره ثبت 2020 می باشد … گوگل اسکالر چیه بایگانی – وبلاگ ایران پیپر

    پاسخ
  26. گوگل اسکولار چیست؟ گوگل اسکولار Google Scholar موتور جستجوی دانشگاهی رایگانی است که آن را می‌توان نسخه دانشگاهی گوگل در نظر گرفت. این موتور جستجو به جای اینکه همه اطلاعات ایندکس‌شده در وب را جستجو کند، مخزن‌های ناشرین … گوگل اسکولار (اسکالر) – پارس مدیر

    پاسخ
  27. گوگل اسکولار (اسکالر) یکی از قوی ترین سامانه های جستجو در منابع پژوهشی است. در این آموزش به طور کامل و برای اولین بار، تمام ترفندهای جستجو و خوشه بندی موضوعات، در گوگل اسکولار آموزش داده شده است. آموزش استفاده از گوگل اسکالر (Google Scholar) و ترفندهای …

    پاسخ
  28. This “Cited by” count includes citations to the following articles in Scholar. The ones marked * may be different from the article in the profile. abdolamir moezzi – Google Scholar Citations

    پاسخ
  29. جستجوی مقالات فارسی در گوگل اسکولار. Free Paper : برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی می توانید عنوان یا آدرس و یا برای جستجوی دقیق DOI را وارد کنید: جستجوی مقاله در سامانه فری پیپر جستجوی اعتبار ژورنال های ISI و SCOPUS ورود به سامانه … جستجوی مقالات فارسی در گوگل اسکولار

    پاسخ
  30. برای ایجاد حساب کاربری گوگل اسکولار سه گام باید طی شود: گام اول درج اطلاعات شخصی، گام دوم درج اطلاعات مقالات و گام سوم تنظیمات مربوط به روزآمد سازی است. با توجه به تصویر، گام اول را تکمیل کنید. راهنمای ایجاد پروفایل در Google Scholar

    پاسخ
  31. گوگل اسکولار(به انگلیسی: Google Scholar) یا اسکولار جستجوگری از شرکت گوگل است که امکان جستجوی واژه‌های کلیدی در مقاله‌ها، رساله‌های علمی و گزارش‌های فنی را فراهم می‌کند. آموزش کار با google scholar گوگل اسکالر و جستجو مقالات علمی

    پاسخ
  32. امکان ایندکس نشدن مقاله چاپ شده در گوگل اسکولار – نمایه شدن مقاله در گوگل اسکولار اگر مقاله تان در گوگل اسکولار ایندکس یا نمایه نشده است این مطلب را بخوانید امکان ایندکس نشدن مقاله چاپ شده در گوگل اسکولار – موسسه …

    پاسخ
  33. شاخص H در پایگاه گوگل اسکولار. در گوگل اسکولار به سه طریق می ­توانید به امتیاز h-index یک محقق دست پیدا کنید. ابتدا اگر نام محقق را می ­دانید می ­توانید در بخش Advanced Setting وارد کنید تا وی را پیدا کرده و پروفایل او را ببینید. شاخص H-index چیست؟ همه چیز درباره اچ ایندکس

    پاسخ
  34. اگر شما نیز فردی هستید که مقاله چاپ شده‌تان در گوگل اسکولار نمایه نشده و به هر دلیلی می‌خواهید آن را در گوگل اسکولار نمایه سازید، می‌توانید روال زیر را انجام دهید: حساب کاربری در پایگاه ریسرچ گیت (Researchgate) باز کنید. مقال موسسه سینا – چگونه مقاله را در گوگل اسکولار ایندکس کنیم؟

    پاسخ
  35. گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری از مواقع برای یافتن مدارک علمی مرتبط با رشته تحصیلی و یا زمینه پژوهشی خود به مشکل برمی*خورند و سعی می*کنند تا بهترین … گوگل اسکولار چیست؟ جامع ترین راهنمای Google Scholar

    پاسخ
  36. گوگل اسکولار چیست ؟ به جرأت می‌توان گفت گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع و مقالات علمی و پژوهشی است.. چندین روش برای یافتن منابع تحقیقاتی وجود دارد، اما این سرویس گوگل آسان‌ترین روش برای … گوگل اسکولار چیست — آکادمی رایا | R A Y A D E M Y آموزش

    پاسخ
  37. گوگل اسکولار یک موتور جستجوی تخصصی شده برای جستجوی scholarly articles است. عبارت scholarly article به مقاله یا مقاله ی مروری (review) گفته می شود که بر اساس پژوهش (research) نوشته شده است و در ژورنال های آکادمیک به چاپ رسیده است. اصطلاحاً گفته می … جستجوی مقالات علمی – گوگل اسکولار

    پاسخ
  38. گوگل,گوگل ترجمه,گوگل فارسی,گوگل مپ,گوگل پلاس,گوگل ارث,گوگل پلی,گوگل کروم,گوگل اسکولار,گوگل … گوگل اسکولار – farsigoogle.rozblog.com

    پاسخ
  39. معرفی گوگل اسکولار (اسکالر) گوگل اسکولار (اسکالر ) ( Google scholar) یک منبع وب متعلق به شرکت گوگل میباشد که به کاربران اجازه می دهد تا در بین مقالات مجلات، استنادها، پایان نامه ها، نسخه های پیش از چاپ ترجمه مقاله و دسترسی به … معرفی گوگل اسکولار (اسکالر) – مرکز ترجمه تخصصی آمارد

    پاسخ
  40. سلام
    وقت به خیر توی گوگل اسکولار چطوری میتونم ایمیل نویسنده مقاله را پیدا کنم که باهاش ارتباط برقرار کنم

    پاسخ
  41. با عرض سلام و ادب
    عالی بود
    چگونه میتوان با پژوهشگران و نویسندگان مقالات و پایان نامه ها ارتباط داشت یا ایمیل و شماره تلفن آنها را را برای ارتباط پژوهشی پیدا کرد؟
    ممنون

    پاسخ
    • عرض سلام،
      ممنون میشم راهنمایی بفرمایید اگر به اشتباه اکانت مجدد در گوکل اسکالر ساختیم چجوری میتونیم حذفش کنیم. چون اجازه دسترسی به پروفایل اکانت قبلی داده نمیشود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید