شرایط و هزینه های تحصیل در ایتالیا

شرایط  و هزینه های تحصیل در ایتالیا از لحاظ آسانی به منظور  ورود دانشجویان، در جهان رتبه سوم  و در قاره اروپا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. اخذ ویزای تحصیلی نیز نسبت به سایر کشور های اروپایی آسان تر است.

 

معرفی کشور ایتالیا

در جنوب قاره ی اروپا کشور ایتالیا قرار دارد که پایتخت این کشور رم است که از شبه جزیره ی ایتالیا و 2 جزیره ی سیسیل و ساردنی شکل گرفته است. کشور ایتالیا با کشورهایی همچون اتریش، اسلوونی، فرانسه، واتیکان، سوئیس و سان مارینو همسایه است. تقریبا شش درصد از جمعیت کشور ایتالیا را افراد بیگانه تشکیل می دهند. تقریبا 92 درصد از جمعیت کشور ایتالیا مسیحی کاتولیک می باشند. کشور ایتالیا از آب و هوای مدیترانه ای بهرمند است و در مجموع سرزمینی تقریبا گرم می باشد.

در عصر حال به دلایل گوناگونی اغلب دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا گرایش زیادی دارند. تحصیل در این کشور به دلیل رده علمی بالای دانشگاه ها , هزینه پایین, گوناگونی بسیار رشته های تحصیلی و فراهم بودن زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در اغلب رشته ها و کیفیت زندگی بالا از امتیازات تحصیل در ایتالیا می باشد. آیا از شرایط تحصیل در ایتالیا مطلعید؟ آیا در رابطه با هزینه تحصیل در ایتالیا آگاهی لازم را دارید؟ نحوه دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا و روش اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به چه صورت است ؟

اغلب اشخاص از طریق دریافت اقامت تحصیلی اروپا زمینه لازم برای دریافت ویزای تحصیلی و احراز شرایط خاص برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام می کنند.

رشته های برتر برای تحصیل در ایتالیا

رشته هایی مثل هنر و معماری، باستان شناسی، صنعت، تاریخ، علوم اجتماعی و رشته های فنی برای تحصیل در ایتالیا برجسته ترین رشته ها در دانشگاه های اروپایی به شمار می آیند و از پیشینه, محبوبیت و اعتبار دنیایی بهرمند هستند.

 

انواع دانشگاه ها در ایتالیا

تقریبا 90 دانشگاه در ایتالیا تاسیس شده است که به چند دسته زیر تقسیم می شوند:

دانشگاه های سراسری: اکثر دانشگاه های بزرگ ایتالیا از این دسته هستند. این دسته دانشگاه ها بودجه دولتی دارند البته بودجه برخی از این نوع دانشگاه ها به جای دولت توسط استان تامین می شود.

دانشگاه های خصوصی:  بودجه این نوع دانشگاه های ایتالیا توسط منابع غیردولتی تامین می شود.

دانشکده های کارشناسی ارشد: این مراکز به صورت مستقل عمل می کنند که مقاطع آموزشی و تحقیقاتی توسعه یافته ای را در حوزه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند.

درضمن وجود بعضی از موسسه های غیر دانشگاهی آموزش عالی مثل موسسه عالی طراحی، مدارس عالی آموزشی را نباید نادیده گرفت.

 

دانشگاه های ممتاز و برتر در ایتالیا

از جمله دانشگاه های برتر ایتالیا که قدمت آن به 950 سال پیش برمی گردد دانشگاه بولونیا می باشد و بزرگترین دانشگاه ایتالیا، دانشگاه فنی و مهندسی پلی تکنیک میلان  است و معتبر ترین دانشگاه این کشور، دانشگاه ساپینزا رم است. ایتالیا دانشگاه های با رنک خوب و ممتاز دیگری مثل پاددوا و تورین دارد که این دانشگاه ها با رتبه بندی بین المللی بسیار مناسب طبق آخرین رتبه بندی QS رده بندی شده اند.

 

پیش نیازهای تحصیل در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا باید مدارکی که بیانگر آشنایی و تسلط بر زبان ایتالیایی است، ارائه دهید. از این رو پیش از تقاضای ویزای تحصیلی از ایتالیا اول شما احتیاج دارید که دوره های زبان ایتالیایی را بگذارنید و در امتحان Esterni نمره قبولی بگیرید.

اگرچه تعداد برنامه های زبان انگلیسی رو به رشد است و برخی از رشته های مهندسی و گرایش های علوم انسانی و علوم تجربی و … که در مجموع به بیش از 150 رشته می رسند، به زبان انگلیسی هم تدریس می شوند که برای تحصیل در این رشته ها در این دوره نیز ارائه مدرک نشان دهنده ی تسلط بر زبان انگلیسی مثل آیلس 6 و یا تافل iBT 80نیاز است.

 

هزینه ادامه تحصیل در ایتالیا

به منظور ادامه تحصیل در ایتالیا باید شرایط و هزینه های تحصیل در ایتالیا را در نظر گرفت. هزینه ه بسته به شرایط حاکم متفاوت می باشد. درمجموع هزینه تحصیل در ایتالیا تقریبا چیزی بین 600 تا 900 یورو در نظر گرفته شده است که اگرچه این هزینه بسته به سبک زندگی افراد متفاوت می باشد. یکی از هزینه هایی که هر فرد در کشور ایتالیا باید پرداخت کند، هزینه های بیمه می باشد که سالیانه بین 400 تا 600 یورو می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

در دانشگاه های ایتالیایی هزینه های تحصیل فرق دارد، اما اغلب بسیار کمتر از دیگر نقاط اروپای غربی یا آمریکای شمالی می باشند. افرادی که به تحصیل در ایتالیا تمایل دارند، شانسی برای اخذ آموزش عالی با هزینه ای به صرفه دارند.
هزینه تحصیل در ایتالیا به چندین عامل بستگی دارد.

دانشگاه مدنظر

اساسی ترین اصل این است که آیا دانشگاه انتخابی دولتی یا خصوصی می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان اتحادیه اروپا به صرفه تر می باشد.

دانشگاه های دولتی ایتالیا هزینه تحصیل خود را بسته به سطح تحصیلی و برنامه تحصیلی مشخص می کنند. به عنوان مثال برای تحصیل در دوره لیسانس تقریبا 900 تا 1000 دلار پرداخت نمایید.
برخی از دانشگاه برای دریافت هزینه ها از دانشجویان، درآمد والدین دانش آموزان را در نظر می گیرند.

میانگین هزینه تحصیلات در دانشگاه های خصوصی از 7000 تا 21000 یورو در سال متفاوت می باشد.

 

هزینه مسکن

یکی پارامترهای تاثیرگذار در هزینه، مسکن در شهر موردنظر می باشد که در شهرهای بزرگ گران تر تمام می شود. بیشتر دانشگاه های ایتالیا فاقد خوابگاه های اقامت می باشند اما بیشتر خدمات اقامتی را به منظور کمک به دانشجویان برای پیدا کردن سوییت های مناسب اجاره ای ارائه می دهند. هر دانشجو باید برای هزینه مسکن 200تا 500 یورو درنظر بگیرد. وب سایت های دانشگاه های مورد نظر خود را در مورد بورس تحصیلی و کمک های مالی که ممکن است برای شما در دسترس باشد، بررسی کنید.

هزینه حمل و نقل

رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی آسان ترین مسیر برای دانشجویان می باشد.

هر بلیط یک طرفه تقریبا 200 پوند است . درصورتی که شما پایین ۲۶ سال باشید می توانید Abbonamento Mensile Studenti که هزینه آن 21 یورو می باشد و یک ماهه است را تهیه کنید.

 

سایر هزینه ها

دانشجویان باید دیگر هزینه ها مثل هزینه غذا، قبوض خدماتی، خودرو، امور اجتماعی، مسافرت‌های محلی یا تفریح کتب و دیگر وسایل آموزشی را نیز لحاظ کنید.

 

شرایط کاری در ایتالیا

گزینه دیگری که احتمال دارد بخواهید به منظور کمک هزینه های مالی خود درنظر بگیرید این می باشد که در حالی که درس می خوانید، کار هم پیدا کنید و مشغول شوید. این امکان برای دانشجویان تابع اتحادیه اروپا فراهم است که بدون اخذ مجوز در ایتالیا فعالیت داشته باشند، در صورتی که حقوق کار کردن دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بوسیله وضعیت ویزا تحصیلی تنظیم خواهد شد. برای اینکه زمینه شغلی شما راحت تر فراهم شود، تسلط به زبان ایتالیایی یک امتیاز مثبت است.

 

شرایط تحصیل در ایتالیا

همانطور که گفتیم در کشور ایتالیا پروسه های پذیرش و اعزام دانشجو نسبت به اکثر دیگر کشور ها راحت تر است و شرایط تحصیل در ایتالیا چندان سخت نیست.

مقاطعی که می توان برای تحصیل در ایتالیا تقاضا داد:

• مقاطع دانشگاهی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری
• مدرسه های تخصصی
• پژوهش زیر نظر امور دانشگاهی
• مقاطع تحصیلات عالی در هنر، ساز و دنس و بازیگری
• مقاطع زبان و فرهنگ ایتالیایی
• مقاطع آموزشی برای دبیران زبان ایتالیایی

شرایط تحصیل در ایتالیا در دوره لیسانس

این مقطع تقریبا 4 سال طول می کشد.

گفتنی است که بیشتر رشته ها در دوره لیسانس به جز چند رشته مدیریت و برخی رشته های فنی در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند. برای ادامه تحصیل در ایتالیا، برای اکثر رشته ها باید در آزمون ورودی دانشگاه قبول شد. در اکثر دانشگاه ها با فراهم نمودن شرایط شغلی برای دانشجویان دوره کارشناسی، به آن ها حقوق می دهند که این موضوع باعث می شود راحت تر از پس هزینه هایش برآید.

پذیرش در دوره لیسانس به منظور تحصیل در ایتالیا سالیانه یک بار انجام می شود که بازه زمانی آن اغلب از اوایل پاییز تا اواخر بهار است و ترم از اوایل تابستان شروع می شود.

 

شرایط تحصیل در ایتالیا در دوره کارشناسی ارشد

معمولا تحصیل در دوره کارشناسی ارشد 1 یا 3 سال طول می کشد.

در این مقطع دانشگاه های ایتالیا تقریبا همه دروس را به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در دوره فوق لیسانس در ایتالیا داشتن و ارائه حداقل آیلتس6 زمان سفارت، مدرک لیسانس و ریز نمرات کل دوره کارشناسی که به زبان انگلیسی و به طور رسمی ترجمه شده باشد. از امتیاز قابل توجه تحصیل در ایتالیا در دوره کارشناسی ارشد این است که دانشجویان قادرند سالیانه به ارزش 600 یورو کمک هزینه یا بورسیه تحصیلی بگیرند. در نظر بگیرید که کمک هزینه ها بیشتر مطابق شایستگی یا ملاک های ارزیابی می باشند، لذا احتمال دارد برای کلیه دانشجویان در دسترس نباشد.

به طور تقریبا شهریه دانشگاه در مقطع  فوق لیسانس در ایتالیا :۱۰۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو در سال می باشد.

پذیرش در سطح فوق لیسانس بسته به نوع دانشگاه ها احتمال دارد سالیانه 1 یا 2 مرتبه انجام شود که مهلت آن مانند پذیرش دوره کارشناسی است و برای ترم بهار از اوایل تابستان تا اواخر پاییز می باشد. درضمن رشته های تحصیلی در ترم زوج بسیار کمتر از ترم فرد است.

 

شرایط تحصیل در ایتالیا در دوره دکتری

مقطع دکتری معمولا 3 تا 4 سال زمان می برد.

در سطح دکترا کلیه رشته ها به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شوند.

شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا در دوره دکتری :

  • تحویل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، لیسانس و فوق لییسانس با ریز نمرات کلیه دوره ها
  • داشتن حداقل آیلتس ۶ و نیم

در این دوره هم شرایط شغلی و اخذ بورسیه تحصیلی به ارزش سقف 14000 یورو برای دانشجویان وجود دارد که در هزینه ی زندگی و خرج های دانشجویی کمک خوبی می کند.

پذیرش در سطح PHD سالی یکبار و معمولا در اواخر زمستان تا اواخر پاییز و آغاز ترم به نوع دانشگاه بستگی دارد که معمولا نوامبر تا فوریه می باشد.

 

مزایای تحصیل در ایتالیا

  • دانشگاه های ممتاز و با رنک عالی با محیط جذاب بین المللی
  • هزینه های تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار به صرفه است

بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا توسط دولت این کشور در 3 سطح ملی، استانی و دانشگاه های ایتالیا داده خواهد شد.
ازجمله بورسیه های تحصیلی که می توانید تقاضا کنید:
بورس تحصیلی دولتی ایتالیا برای دانشجویان جهانی برای کلیه سطوح و برای دبیران ایتالیایی که زبان دومشان ایتالیایی می باشد. مقطع بورس تحصیلی در ایتالیا می تواند 3، 6 یا 9 ماهه باشد.
از جمله دانشگاه هایی که بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند:

دانشگاه های Politecnico di Milano، پادووا، بولونیا می باشند که سالیانه تقریبا ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ می باشد.

هدف از بورسیه تحصیلی این است که:

  • همکاری فرهنگی جهانی تقویت شود
  • دانش زبان ایتالیایی گسترش پیدا کند
  • مجموعه اقتصادی و تکنولوژیکی ایتالیا در کل دنیا ارتقا یابد.

کمک هزینه های تحصیلی به منظور انجام و پیشبرد پروژه های تحصیلی، تحصیل و پژوهش در موسسه های آموزش عالی ایتالیا داده می شود.

 

درخواست برای تحصیل در ایتالیا

ابتدا با دانشگاه مدنظر خود ارتباط برقراری کنید و از تجزیه و تحلیل قبلی بپرسید.
دوم دانشگاه دیدگاهش را در مورد احراز شرایط شما آگاهی می دهد.

درصورتی که شما واجد شرایط باشید، می توانید تقاضای خود را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در منطقه خود بفرستید.
بعد از بررسی تقاضای شما، مدارک شما به موسسه عالی ایتالیا ارائه داده می شود.
سفارت ایتالیا، اغلب در آخر ماه اوت فهرستی از کاندیدهای قبول شدگان را توزیع می کند.

ترجمه مقاله | دانلود مقاله | دانلود کتاب ورزشی انگلیسی | خرید اکانت embase | ترجمه فارسی به انگلیسی | ترجمه فوری | ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت | ترجمه تخصصی | خرید اکانت uptodate | مقاله نویسی | دانلود کتاب عاشقانه خارجی | دانلود کتاب داستان انگلیسی | خرید کتاب آموزش هک | دانلود رمان صوتی | دانلود کتاب تاریخی انگلیسی | خرید کتاب الکترونیکی | خرید کتاب صوتی | خرید کتاب برنامه نویسی | خرید کتاب دیجیتال | کتاب خارجی روانشناسی | دانلود کتاب آشپزی خارجی | دانلود کتاب کامپیوتر زبان اصلی | دانلود کتاب رمان خارجی | پلورال سایت | دانلود کتاب زبان انگلیسی | جستجوی پتنت | بررسی سرقت ادبی | دانلود رایگان کتاب | بهترین سایت ترجمه | سایت لیندا | چکیده مقاله | خرید کتاب پزشکی | دانلود کتاب کودک خارجی | دانلود کتاب pdf | خرید کتاب پزشکی زبان اصلی | خرید کتاب کمیک اورجینال | دانلود کتاب دانشگاهی | کتاب لاتین | خرید کتاب زبان اصلی | خرید کتاب اورجینال پزشکی | درخواست کتاب | دانلود کتاب آنلاین | خرید کتاب اورجینال | خرید کتاب انگلیسی | خرید رمان انگلیسی اورجینال | دانلود کتاب از گوگل بوک | دانلود کتاب | سفارش کتاب از آمازون | خرید PDF کتاب‌ خارجی | دانلود کتاب از آمازون | نرم افزار گرامرلی | OnePetro | شرایط آزمون وکالت | شرایط تحصیل در ایتالیا | شرایط تحصیل رایگان در آلمان | بورسیه تحصیلی | شرایط تحصیل در آمریکا | شرایط تحصیل در اتریش | چاپ کتاب | مهاجرت به کانادا | ریسرچ ‏گیت | پروپوزال | انجام پایان نامه | انواع مقالات علمی | رزومه کاری | علم سنجی | پایگاه اطلاعات Journal Citation Reports | پایگاه اطلاعاتی JaypeeDigital | پایگاه وایلی | پایگاه IEEE | ترجمه مقاله تخصصی | کلینیکال کی | دانلود استاندارد | دانلود پایان نامه | ساینس دایرکت | گوگل اسکولار | اسکوپوس

دیدگاهتان را بنویسید