هزینه و مراحل چاپ کتاب

آشنایی با مراحل چاپ کتاب برای هر مهارت و کسب و کاری که دارید در موفقیت و افزایش اعتبار شما نقش موثری خواهد داشت . درضمن با چاپ کتاب می توانید موضوعاتی که فکر می کنید بهتر است به گوش اغلب افراد برسد را نوشته و نشر کنید.

شما در هر زمینه ای که فکر می‌کنید از علم و دانش کافی بهرمند هستید می‌توانید دانش خود را در قالبی کتابی با ارزش و ماندگار ارائه دهید و برای خود ارزشی دو چندان در حرفه و محیط اجتماعی خود مهیا کنید. اگر در دانشگاه در حال تحصیل هستید و می خواهید این راه کسب علم و دانش را ادامه دهید، چاپ کتاب می تواند به عنوان رزومه تحقیقاتی شما و نمره مثبت به شمار آید به خصوص در آزمون مصاحبه دکتری. برای اینکه بتوانید چاپ کتاب خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید، دانستن مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

چاپ کتاب
چاپ کتاب

گام اول برای چاپ کتاب داشتن هدف و موضوعات قابل ارائه می باشد.

هدف از چاپ کتاب می تواند تالیف نگارش باشد که در این شرایط بسته به علم و پژوهش های انجام شده خود و دیگران  می توانید نگارش کتاب را انجام دهید. شاید هم هدف شما جمع آوری یا ترجمه کتاب باشد.

پس از اینکه هدف خود را از چاپ کتاب تعیین کردید، خوب است که مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ را نیز تا حدودی برای خودتان مشخص کنید و سپس نوشتن را شروع کنید.

هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ کتاب

اما فراموش نکنید هیچ موضوعی پس از نوشته شدن به طور مستقیم برای چاپ نخواهد رفت. موضوعات نوشته شده باید از نظر نگارشی و بعضی قاعده ها و دستورالعمل مورد ویرایش کتاب (ویراستاری) قرار گیرد که برای اینکه این مرحله به درستی انجام شود لازم است موسسه چاپ کتاب و انتشارات معتبری را انتخاب کنید.

به عنوان مثال موسسه چاپ کتاب آموزش و پژوهش صنعتی ایران که در سال 1377 با خط مش تدوین و چاپ کتاب در حوزه های علوم مدیریت، علوم رایانه، اقتصاد و… با اخذ جواز چاپ از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را شروع کرد و تا بحال بیش از 600 اسم کتاب در زمینه های مختلف چاپ کرده است.

بعد از اینکه امر ویراستاری انجام شد. باید صفحه آرایی یا همان نظم دادن به موضوعات و هماهنگ کردن آن ها با عکس ها و طرح بندی موضوعات کتاب انجام شود چراکه بدون صفحه آرایی به چاپ نمی رسد. دقت شود در مراحل چاپ کتاب این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

 

و حال اصلی ترین و ضروری ترین قسمت از مراحل چاپ کتاب، دریافت جواز چاپ، فیپا و شابک می باشد. بدون دریافت مجوز چاپ، شما نمی توانید چاپ کتاب خود را انجام دهید.

  • شابک به عبارتی کد استاندارد جهانی کتاب می باشد، که از 10 تا 13 عدد ایجاد شده است. به هر کتاب یک شابک می دهند، که اگر مجدد کتاب به چاپ رسید، تغییر داده نمی شود.
  •  فیپا همان تهیه فهرست قبل از چاپ و آماده سازی اطلاعات موردنیاز برای تشخیص کتاب می باشد، که بر اساس استانداردهای جهانی پیش از چاپ کتاب صورت می گیرد. فیپا به امر منسجم شدن اطلاعات و کم شدن هزینه ها در آماده کردن فهرست کتابخانه ها و مراکز پژوهشی کمک شایانی می کند. فیپا حاوی مواردی مثل سرشناسه، نام، اطلاعات و غیره است. در این قسمت می توانید از راهنمایی های موسسه چاپ کتاب مورد نظر بسیار استفاده کنید .
موسسه چاپ کتاب
موسسه چاپ کتاب

بعد از دریافت فیپا، باید مجوز چاپ کتاب گرفته شود، که موسسه چاپ کتاب انتخابی شما موظف است یک نسخه از کتاب را برای دریافت مجوز به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی می فرستد. تا سازمان فرهنگ و ارشاد پس از بررسی های موردنیاز مجوز کتاب را صادر نماید.

در ادامه مراحل چاپ کتاب بعد از اخذ مجوز چاپ باید طراحی جلد انجام شود، اصلی ترین موضوع در طراحی جلد داشتن ایده نو می باشد، که بدین جهت از پیشنهادات نویسنده در مورد موضوعات کتاب به کار گرفته می شود و طرح پس از تایید نهایی نویسنده قطعی خواهد شد.

در آخر کتاب به چاپ می رسد، بعد از پشت سر گذاشتن مراحل چاپ کتاب، کتاب به چاپخانه موسسه چاپ کتاب فرستاده می شود و صحافی کتاب گام آخر از مراحل چاپ کتاب برای آماده سازی کتاب می باشد که در آن پس از ترتیب فرم های به چاپ رسیده، کتاب را توسط چسب سرد یا گرم به جلد وصل می کنند.

 

مراحل چاپ کتاب در موسسات چاپ کتاب

  • فرستادن فایل مربوطه به انتشارات
  • بررسی نمودن فایل
  • بستن قرارداد و تعیین هزینه چاپ کتاب و هماهنگی های موردنیاز به منظور چاپ کتاب مانند ویراستاری، طرح جلد و …
  • دریافت شماره شابک (این مرحله  از مراحل چاپ کتاب برای کتابخانه ملی و کتاب های علوم پایه تقریبا 7 روز و کتاب های علوم انسانی بیش از 30 روز زمان می برد)
  • اخذ فیپا
  • تحویل فایل نهایی توسط صاحب اثر و یا بخش صفحه آرایی موسسه چاپ کتاب.
  • اخذ مجوز براساس فایل نهایی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی.( كتاب های علمي دانشگاه طی 24 ساعت جواز می گیرند اما كتاب های حوزه علوم انساني تقریبا يك ماه زمان می برد)
  • طراحی و اخذ مجوز
  • فرستادن اثر نهایی به لیتوگرافی، چاپخانه و در آخر صحافی. (فرایند چاپ کتاب پس از اخذ مجوزهای موردنیاز 20 الی 30 روز زمان می برد.)

انواع قرارداد یک موسسه چاپ کتاب

شرایط چاپ کتاب
شرایط چاپ کتاب

یک موسسه چاپ کتاب به دو صورت سرمايه گذاري مولف و مشارکت در هزینه چاپ کتاب  قرارداد میبندد.

در نوع سرمايه گذاري مولف، اگر مولف بخواهد با هزینه شخصی چاپ کتاب را انجام دهد، موسسه چاپ کتاب کار را با هزینه مناسب انجام می دهد، در این شرایط حق چاپ های آینده برای مولف حفظ خواهد شد.

 

اما مشارکت در هزینه چاپ کتاب  به این شکل است که هر مقداری از هزینه چاپ کتاب را مولف پرداخت کند و درصد دیگر را موسسه چاپ کتاب و در آخر سود برآمده از فروش بسته به میزان هزینه انجام شده توزیع خواهد شد.

 

پرداخت هزينه چاپ كتاب

معمولا موسسات چاپ کتاب 500 هزارتومان  از هزینه چاپ کتاب را هنگام عقد قرار داد می گیرند و تقریبا نیمی از از مبلغ باقی مانده را بعد از دریافت مجوز و تسویه آخر بعد از چاپ و موقع تحويل كتاب انجام می شود.

10 موسسه برتر چاپ کتاب در ایران
10 موسسه برتر چاپ کتاب در ایران

 

یکی از پارامترهای حائز اهمیت جهت بررسی اعتبار موسسه های چاپ کتاب می تواند حضور پررنگ آن در نمایشگاه بین المللی کتاب باشد.در ادامه این مطلب تصمیم داریم بر اساس نتایج تحقیقات استخراج شده، 10 موسسه برتر چاپ کتاب را به دانشجویان و سایر مخاطبان خود معرفی کنیم.

شاید برای شما سوال باشد که در صورت چاپ کتاب خود، هزینه چاپ کتاب برای شما چگونه و بر چه اساسی محاسبه می شود. برای تخمین هزینه چاپ کتاب باید به چند فاکتور تاثیرگذار دقت کرد: به بیان دیگر به منظور اینکه تخمینی از هزینۀ نهایی چاپ کتاب خود داشته باشید، باید اطلاعات و معیار هایی درنظر را داشته باشید که می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ایران پیپر در تماس باشید.

 

معیار های تاثیرگذار در هزینه چاپ کتاب

تعداد صفحات کتاب یا پایان نامه و سایز صفحات:

دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آراییِ آخر، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند.

قطع کتاب

اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

تیراژ کتاب

تیراژ کتاب نیز در هزینه چاپ کتاب موثر است که در حد 20 جلد باشد یا بیشتر یا فقط یک جلد. بخاطر آرشیو خودتان پیشنهاد ما این است که دست کم بیست یا سی جلد چاپ کنید تا بتوانید موقع مصاحبه‌های آزمون دکتری، و رزومه‌های دانشیاری و یا مصاحبه‌های کاری، ارائه دهید و یا حتی به عزیزان خود پیشنهاد دهید.

چاپ کتاب در ایران

نحوه تحویل کتاب های چاپ شده

زمانی که کتاب شما بعد از دریافت مجوزهای قانونی چاپ شد، چگونه می خواهید کتاب خود را تحویل بگیرید، تحویل کتاب در هزینه تمام شده چاپ کتاب موثر است
بنابراین در محاسبه هزینه‌ چاپ کتاب کلیه گزینه‌ها «دریافت مجوز، چاپ کتاب، صفحه‌آرایی (رنگی و سیاه سفید بودن) و طراحی جلد» در نظر گرفته شده است.
حال شاید بپرسید نحوه پرداخت هزینه چاپ کتاب چگونه است؟ معمولا 50 درصد مبلغ قرارداد هنگام عقد قرارداد و 50 درصد دیگر را باید پس از صحافی و قبل از چاپ کتاب ارائه دهید.

10 موسسه برتر چاپ کتاب در سال 99

1. انتشارات کتاب کتیبه نوین

 این موسسه چاپ کتاب رسمی و قانونی با مجوز رسمی به شماره پروانه: 11648 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  افتخار این را دارد که نتیجه سال‌ها تجربه و نقش خود در صنعت چاپ و نشر از جمله تایپ تخصصی انواع کتب، دریافت شابک، دریافت فیپا، دریافت مجوز چاپ کتاب و… را به انسان های اهل فرهنگ و علاقه‌مندانی که می خواهد آثار خود را ترجمه و چاپ و تالیف نمایند، ارائه دهد. این مرکز ثابت کرده که خدمات تجربی همه مراحل چاپ کتاب را با  کیفیت بالا و بازه زمانی کوتاه انجام می دهد. همچنین هزینه چاپ کتاب را بسیار خوب مدیریت می کند تا قیمت تمام شده کمتری برای چاپ پرداخت شود .

2. موسسه چاپ کتاب و نشر شاپرک

این موسسه چاپ کتاب با مجوز رسمی از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره پروانه: ۱۱۶۸۸ و نیز بهرمندی از بیش از 16 سال سابقه در حوزه چاپ و بهرمند بودن از نیروهای باتجربه و مسئولیت پذیر و داشتن تجهیزات بروز و دستگاه های مدرن برای چاپ کتاب مانند ریسو و دستگاه های دیجیتال و تبدیل کردن پایان نامه به کتاب، اخذ مجوز چاپ کتاب، استخراج کتاب از پایان نامه، چاپ بروشور در مدل های مختلف ، دفترچه راهنما و مجلات داخلی سازمان ها، چاپ انواع کتاب همچون شعر و رمان، چاپ انواع پوستر سیاه سفید و رنگی  و همچنین انجام منظم و حرفه ای مراحل چاپ کتاب فعالیت داشته و در این 16 سال موفقیت های بسیاری کسب کرده و دیده شده است و توانسته کارهای خود را در سطح کیفی بالا و هزینه چاپ کتاب  در خور شایستگی مشتریان خود ارائه دهد.

3. موسسه چاپ کتاب بهتا پژوهش

این موسسه چاپ کتاب علاوه برانجام امور چاپ کتاب با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه چاپ کتاب، در فروش كتاب بوسیله مراکز پخش و فروش کتاب، فروشگاه های آنلاین کتاب، نمایشگاه های کتاب نیز مشارکت می کند، کتاب را به تعدادی مرکز پخش کتاب دارای اعتبار در تهران و چند شهر دیگر می فرستد. این مرکز اکثر کتاب های مولفین خود را در نمايشگاه جهانی كتاب تهران و  سایر نمایشگاه های استانی نیز عرضه می کند.

این مرکز در فروشگاه آنلاین انتشارات طرح روی جلد کتاب عنوان و توضیحات کتاب و مولف قرار داده می دهد، هزار فلش کارت رایگان برای معرفی کتاب فراهم می کند که چکیده ای از کتاب را به انتخاب خود نویسنده و تصویری از جلد کتاب در آن ها قرار دارد. از زینک خروجی برای ارتقا سطح کیفی چاپ متون و تصاویر کتاب استفاده می کند.

در مجموع این مرکز چاپ به این صورت کار می کند که تقریبا 100 نسخه از کتاب را بعد از چاپ نگه می دارد و روی معرفی و فروش آن کار می کند و بعد از اینکه این 100 نسخه را به فروش رساند با مولف تسویه می کند و سپس فروش باقی کتاب را شروع می کند.

4. موسسه چاپ کتاب سنا

درحال حاضر این موسسه چاپ کتاب تنها ناشر دارنده ی کلیه ماشین آلات مورد احتیاج یک انتشارات، با بیش از 50 سال سابقه که کارگاه های بزرگی با تجهیزات چاپ و لیتوگرافی دارد در بازار ناشران حرفی برای گفتن دارد. همین مسئله موجب شده است که انتشارات به آسانی بتواند نیمی از هزینه چاپ کتاب خود را کاهش داده و از طرفی تخفیف ها و امکانات بسیاری را به مولفین خود اختصاص دهد که در نتیجه هزینه چاپ کتاب برای مولفین کمتر خواهد بود و همچنین سود تمام شده ی موسسه چاپ را نیز بیشتر کند. این سود بسیار هم در مرحله اول بصورت اعتباری به منظور پرداخت وام های قرض الحسنه و با کمترین کارمزد به مولفین است و در مرحله دوم، در مسیر حفظ کیفیت و به روزرسانی تجهیزات چاپ، صرف می شود. این مرکز از برترین مراکز آموزش مراحل چاپ کتاب ئ همچنین بهترین مجری برای انجام مراحل چاپ کتاب می باشد .

5. موسسه چاپ کتاب  ارشدان

این موسسه چاپ کتاب فضایی آکادمیک با مشاورین دلسوز و متعهد دارد که به صورت حضوری و آنلاین در تمام مراحل چاپ کتاب پاسخگو هستند، از این رو اکثر نویسندگان ایرانی با خیالی راحت تمامی روند چاپ کتاب را  به این مجموعه می سپارند.این مرکز چاپ، با حضور در نمایشگاه جهانی کتاب در دو قسمت ناشرین دانشگاهی و عمومی در سال های پیش با استقبال بی نظیر دانشگاهیان و مولفین ایران روبرو شده است .

مرکز چاپ ارشدان با هلدینگ ایران تایپیست نیز مشارکت دارد و تیمی بزرگی از مترجمان و تایپیستان و پژوهشگران را در اختیار دارد، به همین خاطر هزینه چاپ کتاب بسیار به صرفه برای مولفین تمام خواهد شد.

6 . موسسه چاپ کتاب مینوفر

این موسسه چاپ کتاب  مجوز رسمی با دریافت شماره پروانه  نشر: ۱۲۰۶۵ از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه چاپ کتاب فعالیت دارد. این مرکز با کمترین هزینه پایان نامه و تحقیقات شما را در قالب کتاب چاپ می کند.

7. موسسه چاپ کتاب دانشگاه شهید بهشتی

این موسسه چاپ کتاب در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و سالیان سال است که سابقه درخشانی دارد و زيرمجموعه معاونت پژوهشي و فناوری قرار گرفت. اما در سال ۱۳۷۰ دوباره انتشارات و چاپخانه با اسم «مركز چاپ و انتشارات» با هم یکی شد. همچنین در این موسسه مراحل چاپ کتاب به گونه ای چیده شده که کمترین هزینه چاپ کتاب را دارا باشد .

8. موسسه چاپ کتاب نی

موسسه چاپ کتاب نی که 40 سال سابقه دارد، یکی از انتشارات برتر انواع کتاب های ایرانی در مورد فلسفه علوم اجتماعی و ادبیات با حفظ امتیاز و حق چاپ کتاب برای مولف می باشد. مراحل چاپ کتاب بسیار حرفه ایی در این موسسه با کمترین هزینه چاپ صورت می گیرد .

9 . موسسه چاپ کتاب پژوهش برتر

انتشارات پژوهش برتر آثار شما را در حوزه تالیف، ویراستاری ، چاپ شعر و رمان، پایان نامه و… به خوبی با هزينه مناسب، دقت و سرعت عمل در امور اداري و چاپ كتاب به ثبت می رسند و بعد در فروش هر چه بیشتر آثار مشارکت می کند مانند عرضه کتاب مولفین خود در نمایشگاه های کتاب.

 10 .موسسه چاپ کتاب دیجیتال میعاد

چاپ دیجیتال میعاد نزدیک به 20 سال در صنعت چاپ با دانش بسیار تجربه کسب کرده است و با افتخار در خدمت همه فرهیختگان و افرادی که می خواهند آثار و حرفه خود را به کتاب تبدیل کنند، می باشد .

تیم ایران پیپر دسترسی کامل به تمام کتاب های زبان اصلی دنیا دارد. (بیش از 6 میلیون کتاب!!) . در صورتی که کتاب مد نظر شما در بازار ایران موجود نباشد، امکان چاپ کتاب زبان اصلی با تیراژ کم یا انبوه و با قیمت بسیار مناسب برای ما فراهم است. با پشتیبانی سایت در تماس باشید.

ترجمه مقاله | دانلود مقاله | دانلود کتاب ورزشی انگلیسی | خرید اکانت embase | ترجمه فارسی به انگلیسی | ترجمه فوری | ترجمه فارسی به انگلیسی قیمت | ترجمه تخصصی | خرید اکانت uptodate | مقاله نویسی | دانلود کتاب عاشقانه خارجی | دانلود کتاب داستان انگلیسی | خرید کتاب آموزش هک | دانلود رمان صوتی | دانلود کتاب تاریخی انگلیسی | خرید کتاب الکترونیکی | خرید کتاب صوتی | خرید کتاب برنامه نویسی | خرید کتاب دیجیتال | کتاب خارجی روانشناسی | دانلود کتاب آشپزی خارجی | دانلود کتاب کامپیوتر زبان اصلی | دانلود کتاب رمان خارجی | پلورال سایت | دانلود کتاب زبان انگلیسی | جستجوی پتنت | بررسی سرقت ادبی | دانلود رایگان کتاب | بهترین سایت ترجمه | سایت لیندا | چکیده مقاله | خرید کتاب پزشکی | دانلود کتاب کودک خارجی | دانلود کتاب pdf | خرید کتاب پزشکی زبان اصلی | خرید کتاب کمیک اورجینال | دانلود کتاب دانشگاهی | کتاب لاتین | خرید کتاب زبان اصلی | خرید کتاب اورجینال پزشکی | درخواست کتاب | دانلود کتاب آنلاین | خرید کتاب اورجینال | خرید کتاب انگلیسی | خرید رمان انگلیسی اورجینال | دانلود کتاب از گوگل بوک | دانلود کتاب | سفارش کتاب از آمازون | خرید PDF کتاب‌ خارجی | دانلود کتاب از آمازون | نرم افزار گرامرلی | OnePetro | شرایط آزمون وکالت | شرایط تحصیل در ایتالیا | شرایط تحصیل رایگان در آلمان | بورسیه تحصیلی | شرایط تحصیل در آمریکا | شرایط تحصیل در اتریش | چاپ کتاب | مهاجرت به کانادا | ریسرچ ‏گیت | پروپوزال | انجام پایان نامه | انواع مقالات علمی | رزومه کاری | علم سنجی | پایگاه اطلاعات Journal Citation Reports | پایگاه اطلاعاتی JaypeeDigital | پایگاه وایلی | پایگاه IEEE | ترجمه مقاله تخصصی | کلینیکال کی | دانلود استاندارد | دانلود پایان نامه | ساینس دایرکت | گوگل اسکولار | اسکوپوس

39 دیدگاه دربارهٔ «هزینه و مراحل چاپ کتاب;

  1. سلام
    امتیازات چاپ هم فرق می کنه؟
    بعنوان مثال امتیاز علمی چاپ در انتشارات جهاد دانشگاهی با شهید بهشتی فرق داره؟

    پاسخ
    • سلام و عرض ادب
      برخی از دانشگاه ها یا سازمانها اصرار بر چاپ کتاب در ناشرین دانشگاهی جهت ارائه ی امتیاز دارند.
      البته منظور از نشر دانشگاهی صرفا ناشرین وابسته به دانشگاه ها میباشد نه ناشرینی که کتاب های دانشگاهی چاپ میکنند ( مثل انتشارات دانشگاه تهران و …)
      لازم به ذکر است که این اصرار اگر در زمان مصاحبه ی دکترا باشد مطمئنا خلاف قانون میباشد چون قانون صراحتا ذکر کرده که امتیاز چاپ کتاب مرتبط با موضوع و رشته نه ناشر خصوصی و دولتی تمایز دارد و ناشر عمومی و دانشگاهی.
      اگر در زمان مصاحبه ی دکترا با این موضوع روبرو شدین متاسفانه اعمال سلیقه ی شخصی است.
      با آرزوی موفقیت برای همه دوستان
      مرتضی هانی
      (مدیر مسئول انتشارات شاپرک سرخ)

      پاسخ
    • بله. قطعا و قطعا فرق میکنه. انتشارات جهاد دانشگاهی با انتشارات کدوقلقله زن فرق نداره؟
      گوش به حرف این ناشرای زبون باز و کلاش ندید. توشون آدم درست و حسابی کم پیدا میشه

      پاسخ
  2. درود خدا بر کسانی که فرهنگ وتمدن ایران زمین همیشه بر بلند قله ها فرامیخوانند. دوستدارتان آذین معتضد کیوانی

    پاسخ
  3. سلام
    بنده از سال 2005 با یک نفرخارجی بر روی کتابی تاریخی در باره جنگ ایران و عراق به زبان انگلیسی همکاری کردم و در نهایت کتاب در سال 2019 با اسم ایشان در انگلستان به چاپ رسید و بسیار هم موفق بود. در پیشگفتار کتاب و نیز لیست منابع آن از بنده نیز نامبرده شده و چندین بار به کارهای بنده با نام اشاره شده است . سال گذشته از دوستم از طریق مسنجر درخواست کردم که بتوانم کتاب را به فارسی ترجمه کرده و منتشر کنم ، ایشان هم موافقت کردند. بنده کتاب را به فارسی ترجمه کرده و عکسها و مواردی هم به آن اضافه کردم که نسبت به کتاب اصلی هم جامع تر و هم قابل فهم تر برای قشر وسیعتری از اجتماع ایرانی علاقه مند به این موضوعات شده است و در واقع کتاب اصلی را با پژوهشهای بیشتر خود و نیز عکسهای بهتر و مرتبط تر ، ارتقاء داده ام ، حال میخواهم برای انتشار آن اقدام نمایم و اطمینان دارم که کتاب پر فروشی خواهد شد. میخواستم ببینم چه کمکی میتوانید برای چاپ آن انجام دهید. البته این کار را با هزینه خود انجام خواهم داد و در ادامه سه کتاب دیگر هم دارم که تقریبا با موضوعات مشابه تخصصی است و در نوع خود در جهان بسیار معدود است. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • سلام من یک کتاب 50صفحه ای نوشتم که در این کتاب رونمایی کردم از دیدار با ملائکه و گرفتن یک پر از بالشون که بهم دادند که در دنیا نظیر نداره .. ومثل یک بمب این کتاب منفجر میشه اگه پخش بشه و کاملا وافعی هست و اصل پر هم با خودم هستش که اگه نیاز باشه در نمایشگاهای کتاب می تونم برا عموم مردم بگذارم که از نزدیک ببینند .. لذا دنبال یک اسپانسر هستم که بتونم کتاب رو چه داخلی و یا خارجی دراختیارعموم بزاریم آیاکسی هست کمکم کند

      پاسخ
  4. تو رو خدا مؤسساتی که کارشون فروش پایان نامه و مقاله هست رو تبلیغ نکنید زخم خوردم اساسی خدا نگذره از این مثلا انتشاراتی ها
    اسم یه جای معتبر رو ورمیدارن یه کوفتی اضافه میکنن تهش و کلاه مردم رو برمیدارن من فکر میکردم شاپرک هست نگو از اسم اونا سواستفاده میکنه
    پایان نامه ام رو دادم برای چاپ از پایان نامه فروشای انقلاب سر درآورد رفتم ارشاد گفتن باید بری شکایت کنی و ثابت کنی بیخودی نرو دنبالش به جایی نمیرسی
    مردک کلاهبردار خدا ازش نگذره

    پاسخ
    • دوست عزیز اگر شما بیشتر دقت میکردین و از روی سایت انتشارات شاپرک به آدرس و شماره تماسشون دست پیدا میکردی و گرفتار کلاهبردارا نمیشدی.اتفاقا من با نشر شاپر از طریق همین سایت آشنا شدم و با وجود اینکه سابقه کار با دو ناشر دیگر رو هم داشتم ولی از برخورد و انصاف و خوش قولی مدیرمسئولشون خیلی راضی بودم و شخصا دوستان خودم رو بهشون معرفی میکنم.

      پاسخ
  5. باباسلام.
    ببخشین من ی سوال داشتم اول اینک هیچ اطلاعی راجب کتاب نویسی ندارم.
    اماخودم معلول هستم بخاطره تصادف ونزدیک۱۷سالی هست قطع نخاع شدم ودراین طول مدت سختیایی کشیدم ک برای خواننده جذاب شایدباشه وچطورازسختیاگذشتم وتااینجارسیدم.
    اول میخام بدونم این نوشتن روعایاباید ب روی کاغذ نوشت؟نمیشه رودفتریاداشت گوشی نوشت چون نوشتن سخته برام مگ اینک دستگاه چاپگرتهیه کنم ک سخته برام ازهرلحاظ.

    واینک عایامن نوشته هاموتموم کردم اجازه چاپ خواهن دادیاممکنه اجازه ندن واین زحمات وارزوم نابودبشه؟

    ومراحله بعده اتمامه نوشتنم رواگ کسی میتونه کمکم کنه بهم یادبده بخاطره رضای خدا.این لطف رو ازم دریغ نکنه

    ۰۹۱۰۰۲۷۵۷۸۲شماره تلگرامم
    ۰۹۹۰۴۰۳۰۶۶۲ شماره تماس وپیامم
    اگ ازاینجابشه یاهرجوردیگ بشه راهنماییتون روبهم برسونین ممنون میشمودعاگوتون میشم.

    هیچ اطلاعی ندارم ک بایدکجابرم وازکجاشروع کنم.

    پاسخ
    • درود بر شما
      من از خدمات انتشارات ترفند راضی هستم.
      کم پیش می‌آید یه ناشر اینطور منصف باشه و حرفه‌ای
      متاسفانه شماره تلفن ندارم ازشون ولی پیج اینستاگرامشون هست: @tarfand.bud.pub

      پاسخ
  6. برای چاپ کتابتون با کمترین هزینه به نشر گنجور مراجعه کنید
    من که خیلی از خدماتشون راضی بودم
    هم هزینشون کم بود هم کیفیتشون بالا
    مدیرشم خیلی ادم باسوادی هست

    پاسخ
  7. سلام
    لطفا اطلاعاتی درباره گرفتن گواهی isbn از سایت isbn-international.com بزارید. من کتابم رو چاپ کردم و الان برای رزومه برای سفارت نیاز به این گواهی دارم.

    پاسخ
    • اگه کتابتون رو توی انتشارات دانشگاه شریف و دانشگاه تهران و امثال اون چاپ کردید میتونید بگیرید به غیر از اون فکرش رو هم نکنید

      پاسخ
  8. سلام دوست عزیز
    نیاز شما را برای دریافت گواهیisbn درک می کنم ولی این راهنمایی را از من که تجربه چندین سال کار در موسسات انتشاراتی مختلف در اروپا را دارم داشته باشید
    مدیر سایت خوب و معتبر ایران پیپر هم اگه مفید دیدن این نوشته را به مطلب سایت اضافه کنن تا بقیه هم بتونن استفاده کنند چون معمولا کسی نظرات را نمیخواند:
    و اما درباره گواهیisbn
    به جرأت میتونم بگم که در ایران تعداد ناشرانی که میشه گواهیisbn برای کتابهاشون گرفت حداکثر به 100ناشر هم نمیرسه.
    چرا ؟
    چون برای دریافت گواهیisbn مهمترین معیار اعتبار ناشر هست که به این صورت سنجیده میشه: تعداد ایندکس شدن ناشر در مقالات و مجامع بین‌المللی که مربوط به documentation ناشر هست. هرچی تعدادش بیشتر باشه شانس دریافت گواهی بیشتر میشه. اینکه شما کتابی را صرفا منتشر کرده باشید و isbn گرفته باشید منجر به صدور گواهی از سایت isbn-international.com نمیشه. این سایت در بررسی خیلی سخت گیرانه عمل میکنه
    و معیار بعدی نام نویسنده هست که البته در درجه بعدی اهمیت قرار داره.
    وقتی documentation ناشر قوی باشه احتمال صدور گواهی بالاتر میره. ولی وقتی ضعیف باشه احتمال صدور گواهی بسیار بسیار کم میشه. (به عنوان مثال در همین لیست ناشرانی که در این مطلب، ایران پیپر منتشر کرده فقط دو ناشر معتبر از نظر documentation بین‌المللی وجود داره که شانس دریافت گواهیisbn برای کتابهاشون وجود داره. نشر نی و دانشگاه شهیدبهشتی. برای بقیه شون میشه گفت شانس دریافت گواهی صفر نباشه، نزدیک به صفر هست)
    نمیشه لیست قطعی داد که کتاب‌های چه ناشرانی امکان دریافت گواهی رو دارن ولی من شانس ناشران زیر رو به خاطر documentation بین المللی بالا، بسیار زیاد میدونم:
    انتشارات دانشگاه تهران
    انتشارات دانشگاه شریف
    انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
    انتشارات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
    انتشارات دانشگاه علوم پزشکی
    انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان
    انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
    انتشارات دانشگاه صنعتی شیراز
    انتشارات دانشگاه علم و صنعت
    انتشارات امیرکبیر
    انتشارات دانشگاه تبریز

    البته ناشران زیاد دیگه ای هم هستند ولی خب لیستش طولانی میشه. اینم بگم دریافت گواهی قطعی نیست.
    و یک سوال: از کجا بدونم کتابم شانس دریافت گواهیisbn را داره یا نه؟
    خیلی ساده ست. ببینید آیا انتشاراتی که کتاب تون را منتشر کرده، قبلا تونسته برای کتابهاش گواهی بگیره یا نه؟ اگه ناشرتون جزو ناشران دانشگاهی با سابقه بین المللی نباشه و یا قبلا نتونسته گواهیisbn برای هیچکدوم از کتابهاش بگیره، به احتمال بسیار زیاد باید قید این گواهی رو بزنید.
    درخواست گواهی رو هم ناشر میتونه انجام بده و هم نویسنده.
    و نکته آخر: گول افرادی که ادعا می کنند با دریافت پول میتونن براتون گواهی بگیرن رو نخورید. درخواست و صدور گواهی توی سایت رایگان هست و صرفا به documentation ناشر و نویسنده بستگی داره. سعی کنید موقع درخواست با یک نفر باتجربه در این زمینه مشورت کنید. درخواست های غیرحرفه ای هم میتونه منجر به عدم صدور گواهی بشه. Description و documentation را باید کامل انجام بدید.
    امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      یه راهنمایی از شما در رابطه با چاپ کتاب در خارج از کشور میخواستم
      یکی از رفقای بنده که نویسنده کتاب کودک و نوجوان است تمایل دارد یکی از نوشته هایش را که سطح بالایی دارد را در خارج از کشور به چاپ برساند لطف کنید لیستی از ناشران خارجی که بنظرتون در این امر میتونن همکاری کنم رو بفرستید اگرم مطلبی برای راهنمایی دارید بفرمایید
      ممنون

      پاسخ
  9. با سلام
    من بخاطر مسائل مالی در حال حاضر فقط قصد دارم که اجازه نشر کتاب یعنی فیپا و شابک بگیرم آیا شما می توانید اجازه نشر یعنی فیپا و شابک برای من بگیرید هزینه آن چقدر می شود
    با تشکر

    پاسخ
  10. سلام اگر کتابی رو ترجمه کردیم چگونه میتونیم ترجمرو به چاپ برسونیم ؟ قبلا هیچ ترجمه ای ازش موجود نبوده

    پاسخ
  11. سلام وقتتون بخیر ممنون از اطلاعات مفیدتون اما سوالی از خدمت شما داشتم….تو توضیحات فرمودین که ۵۰درصد هزینه اول گرفته میشه و بقیش انتهای کار اما اگه یک درصد کتاب مورد تایید ارشاد نباشه بعد چطور میشه پرداخت هزینه ای که انجام شده….
    ممنون از شما

    پاسخ
  12. سلام خسته نباشید، من یه رمان اجتماعی عاشقانه و پلیسی نوشتم که حدود دوسال زمان روش صرف کردم، چند ناشر متنش رو قبول داشتن اما چون هزینه رو بر عهده ی نویسنده گذاشتن نشد که چاپش کنم، لطفاً انتشاراتی که هزینه چاپ رو برعهده میگیرن به من اعلام بفرمایین.

    پاسخ
  13. سلام اگر برای چاپ اول بخوام صدهزار نسخه از کتابم رو چاپ کنم انتشارات قبول میکنه؟ مثلا نمیگن تعدادش زیاده؟البته همش باهزینه ی شخصی خودم

    پاسخ
  14. با عرض سلام. بنده در حال نوشتن یک کتاب به نام ((در جستجوی حقیقت)) به دو زبان فارسی و انگلیسی هستم. میخواستم ببینم امکان دارد اگر کتابم محتوای خوبی داشته باشد به چاپ برسد؟ یا اینکه باید از قبل سابقه ی مقاله نویسی داشته باشم؟ آیا محتوا کافی است برای به چاپ رسیدن یا سابقه هم می خواهد؟ آیا اصلا امکانش هست در کتاب کمی از نظرات خودم را هم اضافه کنم یا هر جمله ای باید ارجاع به یک منبع داشته باشد؟ چون اگر همه اش از منابع دیگر باشد دیگر ارزش ندارد بلکه من از نظرات خودم هم اضافه کردم.

    پاسخ
  15. سلام من کتاب رو ترجمه کردم و نمیخوام به صورت چاپ شده ارائه کنم . میخوام به صورت الکترونیکی پخش کنم . بازم به مجوز ها نیاز داره؟

    پاسخ
  16. سلام. می خواستم بدونم انتشاراتی هم هست که کتاب رو به صورت رایگان چاپ کنه؟
    هزینه ی 1000 جلد کتاب چقدر در می ره؟

    پاسخ
  17. السلام علیکم به بنده بفرماییدتعین قیمت کتاب به نحوی که نویسنده-خواننده،،،موردلطمه پولی قرارنگیرند،،،چگونه بایدنرخ گذاشت.

    پاسخ
  18. درود بر دوستان روشنفکر
    بنده قصد نوشتن زندگینامه پر فراز و نشیب زندگی شخصی 42ساله خودم دارم تا عبرتی باشم برای مردم تا از اشتباهات.دلسوزیهای نابجا.رحم و مروت داشتن و کمک به دیگران و….عبرت بگیرند و اشتباهات منو تکرار نکنند.ولی نمیدونم هزینه چاپ و…چقدر میشه و چقدر احتمال موفقیت و فروش داره.لطفا راهنمایی کنید.سپاسگزارم

    پاسخ
  19. سلام وقت همگی بخیر
    بنده یه زمان تخیلی و هیجانی نوشتم که 5تا فصل دارد در حال حاضر نمیدونم برای چاپ اش کجا باید اقدام کنم(کدام نشریه هزینه چاپ اش روو… ) ممنون راهنمایی کنید

    پاسخ
  20. سلام
    آیا نوشتن اتفاق افتادن یک تجاوز در کتاب ممنوعه؟
    نویسنده میتونه پیج یا چنل رمان خودشو داخل کتاب بنویسه؟

    پاسخ
  21. سلام و عرض ادب و احترام
    ضمن تشکر بابت آشنایی با مراحل چاپ کتاب ، بنده
    در حال نوشتن کتابی در زمینه فعالیت در بازارهای مالی نظیر بورس فارکس و ارزدیجیتال هستم موضوع این کتاب در زمینه تحلیل تکنیکال مقدماتی و پیشرفته در بازارهای مالی است و با بیانی ساده و بدور از پیچیدگی های کلامی موضوعات مهم و پیچیده تحلیل تکنیکال را بر اساس تجارب شخصی خودم در بازارهای مالی برای مخاطب شرح دادم و اقدام به آموزش آنها برای مخاطب می کنم.
    حال سئوالی که دارم اینه که آیا شما میتوانید بنده را در زمینه چاپ این کتاب راهنمایی کنید و اینکه با کدوم ناشر میتونم فعالیت داشته باشم که در این زمینه از قبل فعالیت داره ؟
    ممنون و سپاسگزار

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید